Αποκάλυψη. Υπάρχει στην Λάρισα πίνακας ελέγχου. Όχι ένα αλλά τρία τα λάθη του σταθμάρχη (video) | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Αποκάλυψη. Υπάρχει στην Λάρισα πίνακας ελέγχου. Όχι ένα αλλά τρία τα λάθη του σταθμάρχη (video)

Μέχρι και σήμερα δεν είχε κανείς αναφέρει τον πίνακα ελέγχου

επιμέλεια medlabnews.gr

Την δική του εξήγηση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη έδωσε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, μιλώντας στους Αταίριαστους του ΣΚΑΪ.

Ανέφερε ότι ήταν διπλό το λάθος του σταθμάρχη. Όμως στην πραγματικότητα ήταν τρία τα λάθη και μάλιστα το τρίτο πολύ σοβαρό αφού μέχρι και σήμερα δεν είχε κανείς αναφέρει τον πίνακα ελέγχου. Συγκεκριμένα:

1. Η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)». Ο μηχανοδηγός οφείλει να ακούει ότι του πει ο σταθμάρχης. Θα μπορούσε όμως να ζητήσει μια επιπλέον διευκρίνιση αλλά δεν είναι υποχρέωση του μηχανοδηγού. Δεν είναι στο πρωτόκολλο αυτό.

2. Η συνομιλία είναι ανοιχτή και τους άκουγε και ο σταθμάρχης στο Λιτόχωρο. Αλλά δεν ειπώθηκε στη συνομιλία ότι πάει ανάποδα, σε γραμμή καθόδου. Επίσης δεν υπήρχε τηλεγράφημα ότι υπάρχει κίνηση σε μονή γραμμή λόγω έργων»

3. Η Λάρισα έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν τον σταθμό και σε κάποια μετά τον σταθμό (5.5 χλμ), υπάρχουν φωτοσήματα κλπ που δείχνουν την παρουσία του τρένου.



Αλλά και πάλι, ακόμη και χωρίς αυτά, υπάρχουν πρωτόκολλα που αν τηρούνται δεν τίθεται θέμα να οδηγηθούμε σε τέτοια τραγικά δυστυχήματα.

Όπως τόνισε, «μέχρι το 2010, 2011, 2012 υπήρχε τηλεδιοίκηση στον ΟΣΕ από το Κιάτο μέχρι το αεροδρόμιο και από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη και τον Προμαχώνα. Σταδιακά, από το 2010 και μετά, έπεσε το σύστημα για διάφορους λόγους και δεν επανήλθε.

Υπήρξαν μειώσεις προσωπικού, ενώ υποφέρουμε και πάρα πολύ από τις κλοπές των καλωδίων. Εκ πρώτης όψεως μπορούμε να πούμε ότι όταν πέφτει η τηλεδιοίκηση, μειώνεται και η ασφάλεια.

Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει το τρένο σε όλη του τη διαδρομή, είναι θέμα που ερευνάται από τον ανακριτή και τους εμπειρογνώμονες.

Για 5,5χλμ αφού έφυγε από τη Λάρισα, θα μπορούσε να είχε δει ότι έβαλε το τρένο σε λάθος γραμμή και να το σταματήσει.

Μέχρι να πάει στη Λάρισα, είχε περάσει έναν χρόνο εκπαίδευση, αλλά δεν είχε άλλη προϋπηρεσία ως σταθμάρχης. Ήταν στην Λάρισα περίπου έναν μήνα και για ένα διάστημα ήταν μαζί με άλλον σταθμάρχη στην βάρδια.

Και σχόλιο δικό μας.

Υπάρχουν άνθρωποι που δεν είναι ικανοί να κάνουν μια συγκεκριμένη δουλειά αλλά κάποια άλλη. Στην προκειμένη περίπτωση την ευθύνη την έχει η διοίκηση που τον διόρισε σε αυτήν την θέση.

Από την άλλη μια ασθένεια, ένα πάθος (πχ ποτό) ένα φάρμακο μπορεί να επηρεάσει την κρίση ενός ανθρώπου. Γι'αυτό σε τέτοια καίρια πόστο υπάρχουν δύο και όχι ένας.


ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων