MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Σε ξύλινες βάσεις ήταν η ρόδα που τελικά δεν θα λειτουργήσει

του Αλέξανδρου Γιατζίδη, medlabnews.gr
Τελικά η ρόδα δεν θα γυρίσει ποτέ στο Σύνταγμα. Χιλιάδες μικροί και μεγάλοι είχαν από την περασμένη Κυριακή πάει για να ανέβουν στην ρόδα που τόσο πολύ διαφημίστηκε. 
Βέβαια ευτυχώς που τελικά δεν λειτούργησε η ρόδα στο Σύνταγμα γιατί ήταν τόσο πρόχειρη η κατασκευή που πραγματικά θα ήταν πολύ επισφαλής η λειτουργία της. 
Ένα από αυτά που διακρίναμε και φωτογραφήσαμε ήταν οι βάσεις τις ρόδας στηριζόντουσαν σε ξύλινα δοκάρια. Όλο αυτό το βάρος, όπως δείχνουν και οι φωτογραφίες μας ήταν στην κυριολεξία στον αέρα. Και να σκεφτεί κανείς ότι μια απλή κατασκευή να κάνει κανείς χρειάζεται τσιμεντένιες βάσεις, σταθερές, και φυσικά πολλές αντηρίδες.
Άρα καλά έγινε έστω και στο και πέντε και αποφάσισε ο Δήμαρχος να κατέβει η ρόδα πριν να έχουμε θύματα, με όποιον αντίκτυπο για την χώρα μας και τον Δήμο της Αθήνας.  
Τέλος την παρέμβαση του Εισαγγελέα προκάλεσαν δημοσιεύματα, αλλά και μηνυτήρια αναφορά εταιρίας σχετικά με επικινδυνότητα της ρόδας που έχει τοποθετηθεί στην πλατεία Συντάγματος για τις γιορτές.
Με εντολή του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Ηλία Ζαγοραίου, διατάχθηκε από χθες η διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης με σκοπό την διερεύνηση θεμάτων παραβίασης πολεοδομικών όρων που μπορούν να προκαλέσουν έκθεση σε κίνδυνο, καθώς και της παράβασης καθήκοντος, αφού η ρόδα φέρεται να στήθηκε χωρίς να έχει την απαραίτητη πιστοποίηση ασφάλειας από την εταιρία.

Ανάκληση προϊόντος Εμφιαλωμένο επιτραπέζιο νερό



Ο Ε.Φ.Ε.Τ. και ειδικότερα η Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης του ΕΦΕΤ, στο πλαίσιο προγράμματος Επίσημου Ελέγχου για τα Εμφιαλωμένα Νερά έτους 2016, προέβη σε δειγματοληψία για τον έλεγχο βρωμικών ιόντων του επιτραπέζιου νερού με την εμπορική ονομασία "ΠΑΕ ΟΦΗ Η2Ο" σε συσκευασία 1,5 lt, με αρ. παρτίδας 6253 και ημ. ελάχιστης διατηρησιμότητας 9ος /2017, που εμφιαλώνεται από την εταιρεία ΒΟΘΥΛΙΑ Α.Ε., Βραχάσι Λασιθίου.
Από τις εργαστηριακές εξετάσεις που διενεργήθηκαν από την Χημική Υπηρεσία Αιγαίου του Γ.Χ.Κ., διαπιστώθηκε ότι η περιεκτικότητα σε βρωμικά ιόντα υπερβαίνει την ανώτατη παραμετρική τιμή και το δείγμα χαρακτηρίστηκε ΜΗ ΚΑΝΟΝΙΚΟ – ΜΗ ΑΣΦΑΛΕΣ.
Ο ΕΦΕΤ ζήτησε την άμεση ανάκληση του συνόλου της ανωτέρω παρτίδας και ήδη η παρασκευάστρια εταιρεία έχει εκκινήσει την προβλεπόμενη από το Νόμο διαδικασία.
Καλούνται οι καταναλωτές, που έχουν προμηθευτεί το ανωτέρω προϊόν (η απεικόνιση του οποίου φαίνεται κάτωθι), να μην το καταναλώσουν. 

Διευκρινήσεις για την προμήθεια τερματικών αποδοχής καρτών POS από τους ιατρούς


Με την παράγραφο 2 του άρθρου 69 του ν. 4446/2016 τροποποιήθηκε η παράγραφος 3 του άρθρου 20 του ν.3842/2010 και πλέον από 22.12.2015 μειώθηκε το όριο των συναλλαγών από 1.500 σε 500 ευρώ, πάνω από το οποίο θα πρέπει οι συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών-καταναλωτών και επιχειρήσεων (για πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών) να γίνονται αποκλειστικά με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής.
Συνεπώς, η εξόφληση όλων των συναλλαγών άνω των 500 ευρώ (σ.σ. τελική τιμή με φ.π.α.) μεταξύ επιχειρήσεων και ιδιωτών (πώληση αγαθών, παροχή υπηρεσιών, κ.λπ.) πρέπει να πραγματοποιείται αποκλειστικώς με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής (π.χ. όπως ενδεικτικά άλλα όχι περιοριστικά τραπεζικό έμβασμα, πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών, χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού.  
Επιπροσθέτως δεν θα έχει καμία έκπτωση φόρου για  ιατρικές αποδείξεις ο φορολογούμενος  αν η πληρωμή δεν πραγματοποιηθεί με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής ,  ανεξαρτήτως ποσού.  Γίνεται σαφές ότι δεν τίθεται ζήτημα υποχρεωτικότητας χρήσης τερματικών αποδοχής καρτών POS στα ιατρεία, αλλά έχουν λάβει χώρα οι ως άνω αναφερόμενες τροποποιήσεις.
Σύμφωνα με την από 29/12/2015 απόφαση του Δ.Σ. του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών αποφασίστηκε η συνεργασία με την Τράπεζα Eurobank, όσον αφορά την διάθεση των μηχανημάτων POS, λόγω των προνομιακών όρων προς τους ιατρούς μέλη του Συλλόγου μας.
Επισυνάπτεται η σχετική προσφορά στην οποία υπάρχουν οι προνομιακοί όροι για τους ιατρούς μέλη μας. Επισημαίνεται ότι για την προμήθεια των μηχανημάτων POS κάθε ιατρός μπορεί να επισκεφθεί το υποκατάστημα της τράπεζας Eurobank που επιθυμεί, με την αστυνομική και ιατρική του ταυτότητα.
Να τονιστεί ότι η προμήθεια μηχανήματος είναι προαιρετική και στη κρίση κάθε ιατρού. Ο ΙΣΑ θα προβεί σε κάθε αναγκαία ενέργεια για τη βελτίωση των όρων απόκτησης τερματικών αποδοχής καρτών POS.



ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΘΗΝΩΝ



Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γ. ΠΑΤΟΥΛΗΣ  ΑΛΕΞ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Εξήντα παιδιά και νέοι επισκέφθηκαν το Ιατρείο Κοινωνικής Αποστολής και παρέδωσαν φάρμακα που συγκέντρωσε η Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας



Γ. Πατούλης: Μπορούμε να αισιοδοξούμε για το μέλλον  όσο  υπάρχουν παιδιά που έχουν μέσα τους την αγάπη και την αλληλεγγύη για το συνάνθρωπο
Με μεγάλη συγκίνηση οι εθελοντές του  Ιατρείου Κοινωνικής Αποστολής παρέλαβαν φάρμακα και υγειονομικό υλικό που συγκέντρωσε η Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας, τις ημέρες των Χριστουγέννων. Τα φάρμακα παρέδωσε ο Αρχιμανδρίτης πατήρ Γερμανός που επισκέφθηκε το ιατρείο μαζί με παιδιά και νέους από την Τρίπολη που συμμετείχαν σε αυτή την προσπάθεια για τη στήριξη του ιατρείου.
Περισσότεροι από εξήντα φοιτητές και παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου από την Τρίπολη επισκέφθηκαν τα γραφεία του ΙΣΑ και ξεναγήθηκαν στους χώρους του Ιατρείου και ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του. Ενώ παρέδωσαν 25 κούτες με φάρμακα που θα αποτελέσουν πολύτιμη βοήθεια για το έργο του Ιατρείου.
Tα φάρμακα παρέλαβαν η υπεύθυνη του Ιατρείου εθελοντής γιατρός κυρία Ελένη Μελιάδου, η φαρμακοποιός κυρία Άννα Παπαπροκοπίου και η εθελόντρια κυρία Καλλιόπη Περρέα.
Σχολιάζοντας την  αξιέπαινη αυτή πρωτοβουλία, ο  πρόεδρος του ΙΣΑ Γ. Πατούλης επεσήμανε τα εξής:
«Θέλω να ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου την Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας που πήρε αυτή την πολύτιμη για εμάς πρωτοβουλία καθώς και τους δεκάδες ανώνυμους συνανθρώπους μας που  προσέφεραν τη στήριξή τους στο Ιατρείο μας. Είμαι ιδιαίτερα συγκινημένος  γιατί στην αποστολή αυτή συμμετείχαν  νέοι και παιδιά από την περιοχή, αποδεικνύοντας ότι όσες δύσκολες στιγμές και εάν περνάει η πατρίδα μας μπορούμε να αισιοδοξούμε για το μέλλον  αφού υπάρχουν παιδιά που έχουν μέσα τους την αγάπη και την αλληλεγγύη για το συνάνθρωπο».



ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ι.Σ.Α.

Οδηγίες προς τους πολίτες για την επιδείνωση του καιρού

Σε αυξημένη ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν άμεσα τις επιπτώσεις από την επιδείνωση του καιρού, μετά το έκτακτο δελτίο που εξέδωσε η ΕΜΥ, έχει θέσει η γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, τις Περιφέρειες και τους δήμους της χώρας, ενώ ταυτόχρονα συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Συγκεκριμένα, η ΕΜΥ προβλέπει από αύριο Τετάρτη και μέχρι το Σάββατο, πυκνές κατά τόπους χιονοπτώσεις, θυελλώδεις βοριάδες και σημαντική πτώση της θερμοκρασίας, οπότε η γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας καλεί τους πολίτες να μεριμνήσουν για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από τα έντονα καιρικά φαινόμενα.
Ειδικότερα, σε περιοχές όπου προβλέπονται έντονες βροχοπτώσεις, καταιγίδες ή θυελλώδεις άνεμοι, οι πολίτες καλούνται:
• να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία αν παρασυρθούν ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς
• να βεβαιωθούν ότι τα λούκια και οι υδρορροές των κατοικιών δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά
• να αποφεύγουν να διασχίζουν χειμάρρους και ρέματα, πεζή ή με όχημα, κατά τη διάρκεια καταιγίδων και βροχοπτώσεων, αλλά και για αρκετές ώρες μετά το τέλος της εκδήλωσής τους
• να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια των έντονων φαινομένων
• να προφυλαχτούν αμέσως κατά τη διάρκεια χαλαζόπτωσης, να καταφύγουν σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο και να μην εγκαταλείπουν τον ασφαλή χώρο, παρά μόνο όταν βεβαιωθούν ότι η καταιγίδα πέρασε. Η χαλαζόπτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και για τα ζώα
• να αποφύγουν τη διέλευση κάτω από μεγάλα δέντρα, κάτω από αναρτημένες πινακίδες και γενικά από περιοχές, όπου ελαφρά αντικείμενα μπορεί να αποκολληθούν και να πέσουν στο έδαφος
• ν’ ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων.
Επίσης, σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού, οι πολίτες καλούνται αν πρόκειται να μετακινηθούν με το αυτοκίνητο:
• να ενημερωθούν για τον καιρό και για την κατάσταση του οδικού δικτύου
• να έχουν στο όχημά τους αντιολισθητικές αλυσίδες και το ρεζερβουάρ γεμάτο
• να ταξιδεύουν, εφόσον είναι αναγκαίο, κατά προτίμηση στη διάρκεια της ημέρας και σε κεντρικούς δρόμους
• να ενημερώνουν τους οικείους τους για τη διαδρομή που πρόκειται να ακολουθήσουν
• να μεταβάλλουν το πρόγραμμα των μετακινήσεών τους ώστε να αποφεύγουν την αιχμή των φαινομένων
• να ακολουθούν τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων.
 
Αν μετακινούνται πεζή:
• να ντύνονται με πολλά στρώματα από ελαφριά ρούχα αντί για ένα βαρύ ρούχο και να φορούν κατάλληλα παπούτσια ώστε να αποφύγουν τραυματισμούς λόγω της ολισθηρότητας
• να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις κατά την διάρκεια αιχμής των φαινομένων.

Ο Έλληνας διευθυντής του αεροδρομίου Κολωνίας

Ο Αθανάσιος Τιτόνης είναι διευθυντής του αεροδρομίου της Βόννης / Κολωνίας. Περιγράφει τον εαυτό ως "το κλασικό παιδί μεταναστών" και θεωρεί καθήκον του να συμβάλλει στη βελτίωση των ελληνογερμανικών σχέσεων.
"Εγώ είμαι το κλασικό παιδί μεταναστών δεύτερης γενιάς. Οι γονείς μου είχαν έρθει τότε για να δουλέψουν. Ο πατέρας μου είχε έρθει για να αγοράσει ένα ψυγείο, όπως έλεγε και μετά θα έφευγε. Έμεινε όμως πάνω από τριάντα χρόνια. Οι γονείς μου επέστρεψαν στην Ελλάδα όταν εγώ τελείωσα τις σπουδές" λέει o Αθανάσιος Τιτόνης στην Deutsche Welle.
Το "κλασικό αυτό παιδί των μεταναστών" γεννήθηκε στο Έσλινγκ, κοντά στη Στουτγάρδη το 1967 και σπούδασε πολιτικές επιστήμες. Το πρωί πήγαινε στο γερμανικό σχολείο και το απόγευμα στο ελληνικό. Το βράδυ φροντιστήριο. Σήμερα είναι ένας από τους δυο διευθυντές του αεροδρομίου της Βόννης / Κολωνίας. Ο άνθρωπος που τον επηρέασε περισσότερο στη ζωή του και αποτέλεσε πρότυπο ήταν ο πατέρας του:
"Ο πατέρας μου δούλευε παραπάνω από τριάντα χρόνια στα χυτήρια της Mercedes. Σκληρή δουλειά. Κι εγώ πάντα σαν φοιτητής πήγαινα στη Mercedes και δούλευα τα βράδια. Πάντα βράδια. Και τότε έμαθα πως είναι η δουλειά. Η δουλειά είναι σκληρή. Έτσι έμαθα να δουλεύω εγώ στη Γερμανία".
Σεβασμός στους εργαζόμενους
Μετά τις σπουδές του ξεκίνησε να εργάζεται σε διάφορες αεροπορικές εταιρείες και σήμερα διευθύνει το αεροδρόμιο της Βόννης/Κολωνίας. Ένα δυναμικά εξελισσόμενο αεροδρόμιο, το οποίο εξυπηρετεί 12 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο και διακινεί 785 χιλιάδες τόνους εμπορευμάτων.
Το φωτεινό γραφείο του Αθανάσιου Τιτόνη, με τα λευκά γυαλιστερά έπιπλα δεν μαρτυράει σήμερα τις ταλαιπωρίες του παρελθόντος, όμως το πέρασμα του από τα εργοστάσια και τη δουλειά του εργάτη δεν το ξέχασε. "Όπως μιλάω με τον υπουργό Εξωτερικών Σταϊνμάγερ, με τον ίδιο σεβασμό μιλάω και στους εργαζόμενους". Δυναμικός, γελαστός και ευθύς δίνει την εντύπωση πως πατάει γερά στα πόδια του. Εδώ και δεκατρία χρόνια διευθύνει το αεροδρόμιο της Βόννης/Κολωνίας.
Το τρομοκρατικό χτύπημα στο Βερολίνο δίνει την αφορμή να μιλήσουμε για την ασφάλεια των αεροδρομίων στη Γερμανία, όπου σπεύδει να ξεκαθαρίσει ότι "σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε πως τα αεροδρόμια στη Γερμανία είναι ασφαλή. Για την ασφάλεια του αεροδρομίου δεν είμαστε όμως εμείς υπεύθυνοι. Η ευθύνη ανήκει στο υπουργείο Εσωτερικών και στην αστυνομία. Για το λόγο αυτό είναι εκείνοι που διενεργούν τους ελέγχους".
Ακριβές ωράριο εργασίας για τον Αθανάσιο Τιτόνη δεν υπάρχει όπως λέει. Είναι μια δουλειά σε 24ωρη βάση και καλείται διαρκώς να επιλύει προβλήματα. Μια από τις πιο δύκσολες στιγμές ήταν όταν πριν από μερικά χρόνια επικρατούσε χάος στα γερμανικά αεροδρόμια εξαιτίας των χιονοπτώσεων. Ο ίδιος αλλά και οι συνεργάτες του για τρία ολόκληρα μερόνυχτα δεν έφυγαν από το αεροδρόμιο. Κούραση και αγωνία εάν όλα θα πάνε καλά.
Οι Έλληνες της Γερμανίας μπορούν να βοηθήσουν τις ελληνογερμανικές σχέσεις
Μιλάει με αγάπη για την Ελλάδα, την Αλεξανδρούπολη τον τόπο καταγωγής του αλλά και τη Σαμοθράκη, "ένα μαγικό μέρος που μπορεί να χαλαρώνει και να γεμίζει τις μπαταρίες του" μαζί με τη σύζυγό του και τα δυο τους παιδιά. Αισθάνεται Ευρωπαίος πολίτης και θεωρεί καθήκον του να μελολαβεί ανάμεσα στις δυο κουλτούρες στις οποίες κινείται: την ελληνική και τη γερμανική.
"Οι ελληνογερμανικές σχέσεις πέρασαν μεγάλη κρίση τα τελευταία χρόνια. Εμένα με πονούσε πάρα πολύ όταν έβλεπα δυο λαούς που σέβονταν ο ένας τον άλλο, να αλλάζουν οι σχέσεις τους μέσα σε μόλις ενάμισυ χρόνο. Και εκεί έβλεπα εμάς τους Ελληνες του εξωτερικού, της Γερμανίας να έχουμε μια ιδιαίτερη ευθύνη να το αλλάξουμε αυτό. Ο καθένας από εμας προσπάθησε και έκανε κάποιες αλλαγές. Προσωπικά πιστεύω πως τώρα είμαστε και πάλι σε έναν καλό δρόμο. Όταν είμαι στην Ελλάδα προσπαθώ πάντα να εξηγώ γιατί σκέφτεται ο Γερμανός έτσι ή ο Έλληνας".
Μαρία Ρηγούτσου

Deutsche Welle

Συγγνώμη νοσοκομείων σε ασθενείς, μετά από παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη


Ασθενής επισκέφθηκε τα εξωτερικά ιατρεία του νοσοκομείου Φλέμινγκ, κατόπιν ραντεβού, με συμπτώματα ίωσης (πυρετός, βήχας και πονόλαιμος). Η παθολόγος γιατρός αρνήθηκε να εξετάσει την ασθενή, και την προέτρεψε να πάει στο εφημερεύον νοσοκομείο, που ήταν το «Σωτηρία», το οποίο βρίσκεται αρκετά χιλιόμετρα πιο μακριά από το Αμαλία Φλέμινγκ. Η γιατρός υποστήριξε ότι έπρεπε να πάει στα επείγοντα του νοσοκομείου που εφημέρευε, παραγνωρίζοντας εντελώς το γεγονός ότι η πολίτης είχε ήδη κλείσει ραντεβού στο Αμαλία Φλέμινγκ μέσω της νόμιμης διαδικασίας. Έτσι, η ασθενής αναγκάστηκε να φύγει χωρίς κανείς να την εξετάσει!
Στο ίδιο νοσοκομείο, ασθενής που έπασχε από Αλτσχάιμερ, νοσηλεύτηκε και λόγω έλλειψης χώρου, αναγκάστηκε να μοιραστεί δωμάτιο με άλλους νοσηλευόμενους ασθενείς.
Ένα από τα συμπτώματα της ασθένειας αυτής είναι ο ασθενής να μην κατανοεί τι λέει και να μιλάει δυνατά, ενοχλώντας τους υπόλοιπους ασθενείς. Παρά το γεγονός ότι το νοσηλευτικό προσωπικό έδωσε τα απαραίτητα ηρεμιστικά φάρμακα, ο αρμόδιος διευθυντής ιατρός για τη νοσηλεία, μίλησε με προσβλητικό τρόπο στον ασθενή και στη σύζυγό του, ζητώντας της αγενώς, να τον σταματήσει η ίδια να μιλάει και να ενοχλεί. Στην εξήγησή της ότι δεν μπορεί διότι πάσχει από Αλτσχάιμερ, δεν έδειξε καμία ευαισθησία, αντιθέτως συνέχισε την υποτιμητική συμπεριφορά απέναντί της.
Αρνήθηκε ο γιατρός
Σε άλλη περίπτωση, ασθενής προσήλθε στα επείγοντα του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης, με πόνο στο αυτί, αλλά η γιατρός εφημερίας αρνήθηκε να τον εξετάσει με την αιτιολογία ότι δεν ήταν επείγον. Όταν ο ασθενής ζήτησε το όνομά της, εκείνη του απάντησε με αγενή τρόπο και αρνήθηκε, οπότε ο πολίτης έφυγε άπραγος. Πρόκειται για τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες, αδίκως, οι πολίτες δέχθηκαν αγενή συμπεριφορά εκ μέρους του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, ή/και άρνηση εξέτασης και νοσηλευτικής φροντίδας.
Και στις τρεις περιπτώσεις, κατόπιν παρέμβασης του Συνηγόρου του Πολίτη, διενεργήθηκε διοικητική έρευνα (στις δύο περιπτώσεις ΕΔΕ), και οι διοικήσεις των νοσοκομείων καθώς και το εμπλεκόμενο προσωπικό, διατύπωσαν εγγράφως τη συγγνώμη τους προς τους πολίτες. Συγκεκριμένα, ο Συνήγορος του Πολίτη απέστειλε έγγραφα στις Διοικήσεις των Νοσοκομείων και ζήτησε τη διερεύνηση των περιστατικών. Τα αποτελέσματα ήταν:
• Στην πρώτη περίπτωση διενεργήθηκε ΕΔΕ μετά από σχετικό αίτημα του Συνηγόρου, ο ιατρός απολογήθηκε εγγράφως και εξέφρασε τη συγγνώμη του στην πολίτη. Επιπροσθέτως, έγιναν συστάσεις από τη Διοίκηση του Νοσοκομείου στον αρμόδιο Διευθυντή ιατρό «περί μη επανάληψης της μη πρέπουσας συμπεριφοράς σε άλλο ασθενή και διατήρηση της ιατρικής του συμπεριφοράς στο ύψος των δύσκολων υποχρεώσεών του».
• Στη δεύτερη περίπτωση, το περιστατικό διερευνήθηκε από τη Διοίκηση του Νοσοκομείου, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν ήταν η εφημερεύουσα γιατρός η οποία συμπεριφέρθηκε απρεπώς, αλλά μέλος του νοσηλευτικού προσωπικού. Ο Διευθυντής του τμήματος επειγόντων περιστατικών του Νοσοκομείου, καθώς και ο ίδιος ο Διοικητής του Νοσοκομείου (και Διευθυντής Ιατρικής Υπηρεσίας), απέστειλαν έγγραφο συγγνώμης στον πολίτη και διαβεβαίωσαν τον Συνήγορο για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον.
• Στην τρίτη περίπτωση, η ιατρός στην αρχική της απολογία δεν αποδέχθηκε το λάθος της, για το λόγο αυτό διενεργήθηκε ΕΔΕ, η οποία καθυστέρησε πολύ να διεκπεραιωθεί, αφού οι Διευθυντές γιατροί στους οποίους ανατίθεντο η ΕΔΕ, ο ένας μετά τον άλλον ζητούσαν εξαίρεση από τη διαδικασία. Εν τέλει, η ΕΔΕ διενεργήθηκε, και διαπιστώθηκε το λάθος εκ μέρους της ιατρού, η οποία ζήτησε συγγνώμη από την ασθενή για την ταλαιπωρία στη οποία υποβλήθηκε, και απέδωσε το συμβάν σε κακή συνεννόηση. Η συγγνώμη διαβιβάστηκε εγγράφως από τον διοικητή του νοσοκομείου στην πολίτη.
Καλή πρακτική
Σύμφωνα με τον Συνήγορο του Πολίτη, «η έγγραφη διατύπωση συγγνώμης αποτελεί καλή πρακτική που θα πρέπει πιο συχνά να υιοθετείται από τις Διοικήσεις των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων σε περιπτώσεις κακής συμπεριφοράς του προσωπικού τους: Με την αναγνώριση του λάθους εκ μέρους του προσωπικού του Νοσοκομείου, και την έγγραφη απολογία της Διοίκησης του Ιδρύματος στους θιγέντες πολίτες, αφ ενός ενδυναμώνεται η σχέση και η εμπιστοσύνη των πολιτών προς τα Νοσηλευτικά Ιδρύματα, αφετέρου, ενισχύεται η διαδικασία εσωτερικού ελέγχου του συστήματος και η αποφυγή πρακτικών που ταλαιπωρούν τους πολίτες.
Το δε προσωπικό των νοσοκομείων που υπέστη την ελεγκτική διαδικασία, καθίσταται περισσότερο προσεκτικό σε παρόμοιες περιπτώσεις στο μέλλον και οι πολίτες ακόμα και αν αρχικά ταλαιπωρήθηκαν αδίκως, τελικά ικανοποιούνται λαμβάνοντας τη συγγνώμη που περίμεναν».
Στον Συνήγορο, εάν δεν υπάρξει λύση
Ο Συνήγορος του Πολίτη είναι αρμόδιος για υποθέσεις που αφορούν στις υπηρεσίες του Δημοσίου, των οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των επιχειρήσεών τους, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, των κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, των δημοσίων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων των οποίων τη διοίκηση ορίζει άμεσα ή έμμεσα το δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος. Κατ’ εξαίρεση, ο Συνήγορος του Πολίτη μπορεί να ελέγξει και συμπεριφορά ιδιωτών, όταν: προσβάλλεται δικαίωμα παιδιού καθώς και όταν υπάρχει άνιση μεταχείριση μεταξύ ανδρών και γυναικών σε εργασιακά θέματα. Κάθε πολίτης, προτού καταφύγει στον Συνήγορο, θα πρέπει να έχει έλθει σε επαφή με τη δημόσια υπηρεσία με την οποία σχετίζεται η υπόθεσή του. Μόνον εφόσον η επαφή αυτή με τη δημόσια υπηρεσία δεν έχει οδηγήσει σε επίλυση του προβλήματος μπορεί να καταθέσει αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη. Η αναφορά πρέπει:
• να είναι έγγραφη, όχι όμως απαραίτητα στην ελληνική γλώσσα.
• να είναι επώνυμη και υπογεγραμμένη.
• να προέρχεται από τον άμεσα ενδιαφερόμενο ή νόμιμο πληρεξούσιο αυτού.
• να απευθύνεται ρητά στον Συνήγορο του Πολίτη, ζητώντας την παρέμβασή του (όχι απλή κοινοποίηση).
• να περιέχει στοιχεία επικοινωνίας, δηλαδή ταχυδρομική διεύθυνση και αριθμό τηλεφώνου.
H αναφορά πρέπει να περιλαμβάνει: συνοπτική περιγραφή του προβλήματος, ποια είναι η εμπλεκόμενη δημόσια υπηρεσία, τις ενέργειες που έχουν προηγηθεί, το αποτέλεσμά τους, κάθε αποδεικτικό στοιχείο ή πληροφορία που μπορεί να βοηθήσει στη διερεύνηση του θέματος. Η αναφορά υποβάλλεται αυτοπροσώπως στα γραφεία του Συνηγόρου του Πολίτη (Δευτέρα έως Παρασκευή 8:30 έως 14:00 και κάθε Τετάρτη μέχρι τις 16:30) ή ταχυδρομικώς: Χαλκοκονδύλη 17, Τ.Κ. 104 32 Αθήνα ή με φαξ: 213 1306 800 και 210 7292 129 ή ηλεκτρονικά.
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων