MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Την Ελλάδα ως κορυφαίο προορισμό για τουρισμό υγείας παρουσίασε ο γ.γ. Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης σε ημερίδα στο Λος Άντζελες

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας για την ανάπτυξη του τουρισμού υγείας, παρουσίασε ο γ.γ. Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης Γιώργος Τζιάλλας σε ημερίδα που πραγματοποίησαν στο Λος 'Αντζελες των ΗΠΑ το Διεθνές Κέντρο Τουρισμού Υγείας (IHTC) και το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Ελλήνων Γιατρών, με στόχο τη δημιουργία νέων συνεργασιών στην αμερικανική τουριστική αγορά και την προώθηση της Ελλάδας ως παγκόσμιου ελκυστικού προορισμού για τουρισμό υγείας.
Εστιάζοντας σε αυτά, ο κ. Τζιάλλας, όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Τουρισμού, στάθηκε στην παροχή υψηλής ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές σε σύγκριση με άλλες αναπτυγμένες χώρες, στο υψηλού επιπέδου επιστημονικό δυναμικό και υποδομές, στην ανάδειξη του εξαιρετικού κλίματος της Ελλάδας και της φυσικής ομορφιάς των προορισμών της, αλλά και στην προώθηση των δεκάδων αναγνωρισμένων ιαματικών πηγών και κέντρων θαλασσοθεραπείας ανά την Ελλάδα
Αναφερόμενος στο νέο θεσμικό πλαίσιο του ιαματικού τουρισμού που διαμόρφωσε το υπουργείο Τουρισμού και επέτρεψε την αναγνώριση δεκάδων αναγνωρισμένων ιαματικών πηγών ανά την Ελλάδα και την ανάπτυξη νέων, ανακοίνωσε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ που θα προσφέρει τη δυνατότητα στους δήμους να αξιοποιήσουν τους ιαματικούς τους πόρους. Επιπλέον, έκανε λόγο για το νέο θεσμικό πλαίσιο ανάπτυξης των θεματικών τουριστικών προϊόντων της Ελλάδας, που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση και, σύμφωνα με το οποίο, ο τουρισμός υγείας αποτελεί βασικό άξονα ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού, καθώς έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί σημαντικές οικονομικές και αναπτυξιακές προεκτάσεις για τις τοπικές κοινωνίες.
Ακόμη, ο κ.Τζιάλλας παραβρέθηκε σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο γενικός πρόξενος της Ελλάδας στο Λος Άντζελες, Γρηγόρης Καραχάλιος, στο πλαίσιο της ημερίδας του Διεθνούς Κέντρου Τουρισμού Υγείας (IHTC) και πραγματοποίησε συνάντηση μαζί του.
 ΑΠΕ

Εγκύκλιος για μισθολογικά γιατρών ΤΟΜΥ

Σε απάντηση ερωτημάτων των ΥΠΕ, αναφορικά με τις αποδοχές του ιατρικού προσωπικού των ΤΟΜΥ, και σε συνέχεια του ως άνω (ε) σχετικού παρέχονται διευκρινίσεις.
Η ως άνω (γ) σχετική κοινή υπουργική απόφαση ρυθμίζει με ειδικό τρόπο τις αποδοχές του προσλαμβανόμενου προσωπικού των Τοπικών Ομάδων Υγείας. Αναλυτικότερα για το ιατρικό προσωπικό, προβλέπεται ότι οι ιατροί με ειδικότητα γενικής ιατρικής, παθολογίας και παιδιατρικής λαμβάνουν τις αποδοχές και τα επιδόματα του Επιμελητή Α ́, όπως καθορίζονται ρητά στα άρθρα 136 - 139 του ν. 4472/2017 (ΦΕΚ 74/τ. Α ́).
Σύμφωνα με το άρθρο 138 του ν.4472/2017 και την ως άνω (δ) σχετική εγκύκλιο ο βασικός μισθός του ΜΚ 1 του Επιμελητή Α ΕΣΥ είναι 1.713 ευρώ. Με το άρθρο 137 παρ. 1 του προαναφερόμενου νόμου ορίζεται ο χρόνος υπηρεσίας που απαιτείται ανά μισθολογικό κλιμάκιο (1 χρόνος στο ΜΚ 1 και δύο χρόνια στα υπόλοιπα ΜΚ). Επίσης, στη παρ. 4 του ίδιου άρθρου προβλέπεται ότι : «...Ως υπηρεσία για τη μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη υπολογίζεται η αναφερόμενη στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 11 του ν.4354/2015, όπως κάθε φορά ισχύει καθώς και ο χρόνος απόκτησης ιατρικής ειδικότητας...». Κατόπιν των ανωτέρω, και λαμβάνοντας υπόψη ότι ο χρόνος απόκτησης της ειδικότητας της Παθολογίας είναι πέντε (5) έτη, της Γενικής Ιατρικής τέσσερα (4) έτη και της Παιδιατρικής τέσσερα (4) έτη (σχετ. ΠΔ 415/1994) οι ιατροί των ΤΟΜΥ κατατάσσονται σε μισθολογικά κλιμάκια ανά ειδικότητα ως εξής:
  •   Παθολόγοι : εισαγωγικό κλιμάκιο ΜΚ 4 (συμπληρωμένα 5 έτη προϋπηρεσίας
    λόγω ειδικότητας). Ο βασικός μισθός του ΜΚ 4 είναι 1.894 ευρώ.
  •   Γενικοί Ιατροί & Παιδίατροι : εισαγωγικό κλιμάκιο ΜΚ 3 (συμπληρωμένα 4 έτη προϋπηρεσίας, λόγω ειδικότητας). Ο βασικός μισθός του ΜΚ 3 είναι 1.833
    ευρώ.
    Επιπλέον των προαναφερόμενων, στις περιπτώσεις που συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ. 4 του άρθρου 11 του ν.4354/2015, υπολογίζεται ο αντίστοιχος χρόνος προϋπηρεσίας και τα αντίστοιχα μισθολογικά κλιμάκια. Με το άρθρο 9 του Ν.4498/2017 αρμόδιο όργανο ορίζεται «.......για τους ιατρούς και οδο- ντιάτρους του Ε.Σ.Υ., τους επικουρικούς ιατρούς και τους έμμισθους ειδικευομένους ο Διοικητής του οικείου νοσοκομείου ή ο Διοικητής της οικείας Υγειονομικής περιφέρειας για τους ιατρούς που υπηρετούν στις αποκεντρωμένες μονάδες της
    Σύμφωνα με τα (α) και (δ) σχετικά, ο βασικός μισθός του επόμενου μισθολογικού κλιμακίου του Επιμελητή Α ΕΣΥ διαμορφώνεται με πρόσθεση στο βασικό μισθό του αμέσως προηγούμενου μισθολογικού κλιμακίου του ποσού των 60 ευρώ [=67 ευρώ(ΜΚ Συντονιστή Διευθυντή) * 90%].
    Επίσης, τα επιδόματα που παρέχονται, πέραν του βασικού μισθού, είναι: i) το επίδομα νοσοκομειακής απασχόλησης (295 ευρώ), ii) η οικογενειακή παροχή (σχετ. το άρθρο 15 του ν.4354/2015) και iii) το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών (διδακτορικό δίπλωμα 75 ευρώ και μεταπτυχιακό δίπλωμα 45 ευρώ). Τα επιδόματα

καταβάλλονται με τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στο θεσμικό πλαίσιο καθιέρωσης τους.
Κατόπιν των ανωτέρω παραθέτουμε πίνακα με τις ελάχιστες αποδοχές του ιατρικού προσωπικού των Τοπικών Ομάδων Υγείας:

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΙΣΘΟΣ
ΕΠΙΔ. ΝΟΣΟΚ. ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
ΣΥΝΟΜΟ ΜΙΚΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ
ΠΑΘΟΛΟΓΟΙ
(ΜΚ 4) 1.894
295
2.189
ΓΕΝΙΚΟΙ ΙΑΤΡΟΙ & ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΙ
(ΜΚ 3) 1.833
295
2.128



Επί των προαναφερομένων μικτών αποδοχών προστίθενται, εφόσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, και τα ΜΚ τυχόν επιπλέον προϋπηρεσίας, η οικογενειακή παροχή και το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΞΑΝΘΟΣ

Το νέο ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Αγγειακής και Ενδαγγειακής Χειρουργικής.

ΝΕΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΓΓΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΑΓΓΕΙΑΚΗΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ 

Μετά την παραίτηση  για προσωπικούς λόγους του κ. Νικόλαου Μπέσια, από τη θέση του Αντιπροέδρου Δ.Σ της Ελληνικής Εταιρείας Αγγειακής και Ενδαγγειακής Χειρουργικής, τη θέση αναλαμβάνει ο κος Κωνσταντίνος Παπάζογλου, Καθηγητής Αγγειοχειρουργικής Α.Π.Θ., Ε’ Πανεπιστημιακή Χειρουργική Κλινική, Γ.Ν.Θ. «Ιπποκράτειο».
Η σύνθεση του νέου Δ.Σ είναι:

Πρόεδρος: Κυριάκος Δ. Κτενίδης, Καθηγητής Αγγειοχειρουργικής Α.Π.Θ.
                                  Δ/ντής Αγγειοχειρουργικής Κλινικής, Π.Γ.Ν.Θ. «ΑΧΕΠΑ

Αντιπρόεδρος:             Κωνσταντίνος Παπάζογλου, Καθηγητής Αγγειοχειρουργικής 
                                         Α.Π.Θ. , Ε’ Πανεπιστημιακή Χειρ/κή Κλινική, 
                                         Γ.Ν.Θ. «Ιπποκράτειο»                                      
Γενικός  Γραμματέας:   Ιωάννης Κακίσης, Αναπλ. Καθηγητής Αγγειοχειρουργικής
                                        Ε.Κ.Π.Α., Αγγειοχειρουργική  Κλινική, Π.Γ.Ν. «Αττικόν»
Ταμίας:                          Θεοφάνης Παπάς, Αγγειοχειρουργός, Επιμελητής Α’ 
      Αγγειοχειρουργική Κλινική, Γ.Ν.Α. «Κοργιαλένειο –  
       Μπενάκειο» Ε.Ε.Σ.        
Ειδικός Γραμματέας:    Κωνσταντίνος Μουλακάκης, Αγγειοχειρουργός, 
                                         Επιμελητής Α΄
                                         Πανεπιστημιακή Αγγειοχειρουργική  Κλινική, Π.Γ.Ν.«Αττικόν»
Μέλη:                            Ανδρέας Λάζαρης, Αναπλ. Καθηγητής Αγγειοχειρουργικής 
                                         Ε.Κ.Π.Α., Αγγειοχειρουργική κλινική, Π.Γ.Ν. «Αττικόν»
                                         Αργύρης Γιαννόπουλος, Αγγειοχειρουργός, Π.Γ.Ν.Θ. «ΑΧΕΠΑ»
         

4 εκ. ευρώ στην αγορά της Θεσσαλονικης από το Διεθνές Συνέδριο Δερματοσκόπησης

Περισσότερα από 4 εκατομμύρια ευρώ αναμένεται να αποφέρει στην αγορά της Θεσσαλονίκης το 5ο Διεθνές Συνέδριο Δερματοσκόπησης, που διεξάγεται 14-16 Ιουνίου στο Μέγαρο Μουσικής. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Γραφείου Προσέλκυσης Συνεδρίων και Επισκεπτών Μητροπολιτικής Περιοχής Θεσσαλονίκης (Thessaloniki Convention Bureau-TCB), Γιάννη Ασλάνη, από στατιστικά στοιχεία του International Congress and Conferences Association (ICCA), προκύπτει ότι η μέση δαπάνη ανά σύνεδρο σε μια διοργάνωση όπως η συγκεκριμένη, ανέρχεται σε περίπου 1.900 ευρώ. «Αν πολλαπλασιάσουμε αυτό το νούμερο με τους 2.300 σύνεδρους, που περιμένουμε να έρθουν στη Θεσσαλονίκη, ξεπερνάμε τα 4 εκατομμύρια ευρώ» σημείωσε.
Όπως επεσήμανε ο κ.Ασλάνης, μιλώντας στη Συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του συνεδρίου, πρόκειται για ένα σημαντικό γεγονός, που εκτός από το οικονομικό σκέλος θα συμβάλει στην προβολή της πόλης στο εξωτερικό.
Ο πρόεδρος του TCB εξήγησε ότι η μέση διάρκεια ενός παγκοσμίου συνεδρίου όπως το συγκεκριμένο υπολογίζεται σε 3,53 μέρες. «Στη Θεσσαλονίκη οι μέρες αυτές μπορεί να είναι τέσσερις ή πέντε σε επίπεδο διανυκτερεύσεων και κατανάλωσης, καθώς ο κόσμος επιλέγει είτε να έρθει νωρίτερα είτε να παρατείνει τη διαμονή του εδώ, ειδικά όταν έρχεται από έναν μακρινό προορισμό».
Την ίδια ώρα, εξήγησε, η συνολική δυναμικότητα των ξενοδοχείων της πόλης σε επίπεδο πέντε, τεσσάρων και τριών αστέρων, που συνήθως χρησιμοποιούν οι σύνεδροι ανάλογων συνεδρίων για τη διαμονή τους, είναι περίπου 6.000 δωμάτια. «Αυτό σημαίνει ότι πάνω από το ένα τρίτο θα καλυφθεί μόνο από ένα συνέδριο» υπογράμμισε, χωρίς να υπολογίζεται ο αριθμός όσων συνοδεύουν τους σύνεδρους, όπως συνήθως συμβαίνει.
Ο κ.Ασλάνης ανέφερε ότι τα ιατρικά συνέδρια αποτελούν το 17% του συνόλου των συνεδρίων που γίνονται στην Ευρώπη. Τα περισσότερα διεξάγονται Μάιο, Ιούνιο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο και κάποια άλλα τους μήνες Απρίλιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Νοέμβριο. «Αυτό δείχνει ότι τα συνέδρια σε μια πόλη καλύπτουν περίπου οκτώ μήνες από τους 12. Συνεπώς, όταν μιλάμε για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ο συνεδριακός τουρισμός είναι ο πιο κατάλληλος για να την πετύχουμε» υπογράμμισε.
Στην Ευρώπη, όπως επεσήμανε, έγιναν πέρυσι 62 συνέδρια τέτοιου μεγέθους: «Αντιλαμβάνεστε, πόσο σημαντικό είναι για τη Θεσσαλονίκη να διεκδικεί ένα-δύο ή περισσότερα από αυτά τα συνέδρια», σημείωσε και χαρακτήρισε «άξιο ambassador» της πόλης τον γενικό γραμματέα της επιστημονικής Εταιρείας Δερματοσκόπησης, Αιμίλιο Λάλλα, τον οποίο συνεχάρη μαζί με την πρόεδρο της Διεθνούς Εταιρείας Δερματοσκόπησης, δρ Ίρις Ζαλάουντεκ, καθώς κατάφεραν αν διπλασιάσουν τον αριθμό των συμμετοχών από την προηγούμενη διοργάνωση του συνεδρίου.
ΑΠΕ

PhRMA Innovation Forum: Συστήνοντας εμάς και τη νέα εποχή (video)



Το PhRMA Innovation Forum παραχώρησε την πρώτη του συνέντευξη Τύπου υπό τη νέα θεσμική δομή και λειτουργία του, την Τρίτη 22 Μαΐου 2018. Εκπροσωπώντας 23 ηγέτιδες εταιρείες έρευνας και ανάπτυξης, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 60% της ελληνικής φαρμακευτικής αγοράς και απασχολώντας 3.000 υψηλά καταρτισμένους επαγγελματίες, το Διοικητικό Συμβούλιο του PIF τοποθετήθηκε σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που αφορούν στο χώρο της υγείας και του φαρμάκου.

Στους εκπροσώπους του Τύπου μίλησαν οι Μάκης Παπαταξιάρχης (πρόεδρος ΔΣ), Χρήστος Δάκας (αντιπρόεδρος ΔΣ), Ελένη Χουλιάρα (γραμματέας ΔΣ), Σπύρος Φιλιώτης (ταμίας ΔΣ), Άκης Αποστολίδης (μέλος ΔΣ) και Γιάννης Βλόντζος (μέλος ΔΣ). Ακολουθούν αποσπάσματα των τοποθετήσεών τους.





 Μάκης Παπαταξιάρχης:

Η σημερινή ημέρα, αποτελεί ένα ορόσημο για την καινοτόμο φαρμακευτική βιομηχανία στην Ελλάδα, όντας η χρονική αφετηρία μιας νέας εποχής.  

Το PhRMA Innovation Forum ξεκινά τη νέα διαδρομή του με επίσημο τρόπο, θωρακίζοντας, οριοθετώντας και παράλληλα προσδιορίζοντας την προετοιμασία για το μέλλον. Η επικείμενη έξοδος από τα Μνημόνια και η προετοιμασία της επόμενης μέρας, μας βρίσκουν θεσμικούς συνομιλητές, συνεργάτες, συνοδοιπόρους και συνδιαμορφωτές των λύσεων και των προτάσεων που θα περιγράψουν το αφήγημα του αύριο.

Η διαχρονική ευθύνη μας απέναντι στους Έλληνες ασθενείς, κορυφώνεται με τη διατύπωση και διασφάλιση όλων εκείνων των παραμέτρων και εγγυήσεων που απαιτούνται σε αυτή την ιστορική καμπή, χωρίς το ασφυκτικό Μνημονιακό πλαίσιο.

Εγγυόμαστε καλύτερες και ποιοτικότερες συνθήκες πρόσβασης και οικονομικής προσιτότητας για τους ασθενείς και δεσμευόμαστε σε ένα εθνικό συμβόλαιο αξιοπιστίας, εμπιστοσύνης και σταθερότητας με την Πολιτεία. Ο Ελληνικός πληθυσμός αξίζει και δικαιούται αναβαθμισμένη φαρμακευτική περίθαλψη και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες υγειονομικής κάλυψης.

Το PhRMA Innovation Forum πρεσβεύει, εκπροσωπεί και επισφραγίζει το διαχρονικό αίτημα και ελπίδα των ασθενών για θεραπεία ή ακόμη και ίαση και είναι αφοσιωμένο στις αξίες της κλινικής έρευνας, της οικονομικής ανάπτυξης και της κοινωνικής προόδου.


 Χρήστος Δάκας:

Στα τέλη του 2015, η Πολιτεία εισήγαγε το θεσμό του clawback και στη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη, παρά το γεγονός ότι τον έλεγχο της δαπάνης αυτής τον έχουν οι Διοικήσεις και το επιστημονικό προσωπικό των νοσηλευτικών ιδρυμάτων. 
Η νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη για τέσσερα έτη, από το 2012 έως και το 2015, ήταν σταθερή και κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 750 εκατ. ευρώ. Όμως, χωρίς καμία λογική εξήγηση, η συνολική νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη ΕΣΥ και ΕΟΠΥΥ ορίστηκε από το Υπουργείο στα 590 εκατ. ευρώ για το 2016, στα 580 εκατ. ευρώ για το 2017 και στα 530 εκατ. ευρώ για το 2018. 

Η δαπάνη αυτή είναι εμφανώς ανεπαρκής και οδήγησε σε πολύ υψηλά επίπεδα clawback που μαζί με τα rebates άγγιξαν ως επιστροφές από τη φαρμακοβιομηχανία τα 260 εκατ. ευρώ για το 2016 και υπολογίζουμε ότι θα αγγίξουν τα 300 εκ. ευρώ για το 2017, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι ένα στα τρία φάρμακα προσφέρεται δωρεάν. 

Το PhRMA Innovation Forum έχει προχωρήσει σε προτάσεις για εξεύρεση πόρων ή εξαιρέσεων από τη νοσοκομειακή δαπάνη φαρμάκων ανελαστικής ζήτησης (π.χ. παραγώγων αίματος, HIV και ορφανών φαρμάκων), θέμα για το οποίο υπάρχει δέσμευση του ίδιου του Υπουργείου Υγείας (δελτίο τύπου στις 29/6/17). Η σχετική δέσμευση είναι καταγεγραμμένη και στα πρακτικά της Βουλής, στη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου Υγείας, στις 3/8/17.


 Ελένη Χουλιάρα:

Η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη δεν επαρκεί όπως φαίνεται από τα αυξανόμενα ποσά που αναγκάζεται η φαρμακοβιομηχανία να επιστρέψει σε μορφή rebates & claw back.

Το ποσό αυτό αναμένεται να ξεπεράσει το 1 δις ευρώ το 2018 μόνο για την εξωνοσοκομειακή δαπάνη, απειλώντας τη δημοσιονομική σταθερότητα και τη μακροχρόνια βιωσιμότητα της φαρμακευτικής βιομηχανίας στη χώρα.

Χρειάζεται επειγόντως ένα διαφορετικό μείγμα πολιτικής, το οποίο θα περιλαμβάνει αναδιαμόρφωση του ύψους του προϋπολογισμού σε ρεαλιστικά επίπεδα, έτσι ώστε να δοθεί ο κατάλληλος χρόνος για την ωρίμανση των αναγκαίων αλλά μη υλοποιούμενων δομικών μεταρρυθμίσεων.

Το PhRMA Innovation Forum έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα για την εξεύρεση πόρων. Με το ορόσημο του Αυγούστου 2018 να πλησιάζει, είναι η ευκαιρία να ξεκινήσει η συζήτηση για αύξηση του προϋπολογισμού της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης σε σύνδεση με την ανάπτυξη της χώρας.


 Σπύρος Φιλιώτης:

Η κλινική έρευνα σε καινοτόμα φάρμακα μπορεί να προσφέρει πολλά στην Ελλάδα. Για τους ασθενείς, τους επιστήμονες, το σύστημα υγείας και την εθνική οικονομία. Έχουμε μεγάλη ευκαιρία για να προσελκύσουμε μεγαλύτερο μέρος από τα 35 δις ευρώ που επενδύονται ετησίως στην Ευρώπη.

Τα μέλη του PhRMA Innovation Forum διασφαλίζουν την ύπαρξη μεγάλου μέρος της εγχώριας παραγωγής φαρμάκων. Η πλειονότητα των μελών μας παράγει φάρμακα στην Ελλάδα για εγχώρια χρήση και για εξαγωγές. Είτε σε δικά τους εργοστάσια είτε με συμφωνίες με Ελληνικές εταιρίες παραγωγής φαρμάκων.

Η μεγαλύτερη επένδυση που προσφέρουν οι εταιρίες μέλη μας στην χώρα είναι τα ίδια τα καινοτόμα φάρμακα. Τα φάρμακα είναι τα βασικά εργαλεία του συστήματος υγείας ώστε οι πολίτες να είναι υγιείς και παραγωγικοί για τη χώρα.  


 Άκης Αποστολίδης:

Η σχέση των φαρμακευτικών εταιριών με τους επαγγελματίες υγείας (ΕΥ) έχουν ως στόχο την ιατρική εκπαίδευση και ενημέρωση των ΕΥ για τις εξελίξεις στις θεραπευτικές προσεγγίσεις στο χώρο της υγείας και αποτελεί νόμιμη μορφή συνεργασίας όπως ισχύει και σε όλες τις χώρες του κόσμου. 
Ο φαρμακευτικός κλάδος εφαρμόζει με δική του πρωτοβουλία εδώ και 16 ολόκληρα χρόνια ένα αυστηρό κώδικα δεοντολογίας, στηρίζοντας παράλληλα κάθε πρωτοβουλία της πολιτείας για ενίσχυση της διαφάνειας και της κοινωνικής λογοδοσίας.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο νόμος 4316/2014 για τον οποίο έντονα πιέσαμε ζητώντας τη δημοσιοποίηση των παροχών των φαρμακευτικών εταιριών προς τους επαγγελματίες υγείας και τις επιστημονικές εταιρίες.  

Ο φαρμακευτικός κλάδος είναι ο μόνος που επενδύει στη συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση των ΕΥ  και είναι περήφανος που συνεργάζεται και επενδύει σε Έλληνες επιστήμονες, υψηλού επιστημονικού και ηθικού κύρους, διακεκριμένων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.


 Γιάννης Βλόντζος:

Η σύσταση της Επιτροπής HTA οφείλει να συνοδεύεται από δύο καθοριστικής σημασίας αλλαγές στο υπάρχον πλαίσιο αποζημίωσης: α) Την κατάργηση της αναφοράς σε χώρες της ΕΕ ως κριτήριο ή ως προϋπόθεση και β) την κατάργηση του 25% ως οριζόντιου μέτρου ανεξάρτητα από τη θεραπευτική αξία του εκάστοτε φαρμάκου.

Η αναφορά σε χώρες της Ευρώπης, θα μπορούσε να χρησιμοποιείται ως παράδειγμα, και όχι ως εμπόδιο ή καθυστέρηση στην πρόσβαση των Ελλήνων ασθενών σε νέες θεραπείες. Η ύπαρξη του 25% - αμφισβητούμενου δημοσιονομικού οφέλους, ωστόσο βαρύνουσας και καθοριστικής σημασίας στην εισαγωγή νέων θεραπειών στην Ελλάδα- έρχεται σε πλήρη αντίθεση και ακυρώνει την όποια αξιολόγηση.

Επίσης, σύσταση της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης οφείλει να συνοδεύεται επίσης από δύο ουσιαστικής αλλά και τεχνοκρατικής αξίας σημεία. Η διαπραγμάτευση να αποτελεί ξεχωριστή διαδικασία αλλά να στηρίζεται στη γνωμοδότηση της Επιτροπής HTA καθώς και από την άρση της υποχρεωτικής παραπομπής όλων των νέων φαρμάκων  σε διαπραγμάτευση.

Σε καμία χώρα της Ευρώπης, η διαπραγμάτευση δεν ενσωματώνεται στη διαδικασία αξιολόγησης, αλλά αποτελεί μια ξεχωριστή και μεταγενέστερη του HTA διαδικασία. Ο λόγος είναι ότι μέσω της αξιολόγησης και της σχετικής γνωμοδότησης πρώτα τεκμηριώνεται η προστιθέμενη θεραπευτική αξία μιας νέας θεραπείας και βάση αυτής αποφασίζεται εάν ένα νέο φάρμακο θα προχωρήσει σε διαπραγμάτευση ή όχι.

Εκ των ανωτέρω, προκύπτει ότι η υποχρεωτική παραπομπή όλων των νέων φαρμάκων σε διαπραγμάτευση, όπως άλλωστε ορίζεται στο Νόμο του Ιανουαρίου 2018, ουσιαστικά ακυρώνει την όποια αξιολόγηση αγνοώντας ουσιαστικά την προστιθέμενη θεραπευτική αξία μιας νέας θεραπείας.


Κλείνοντας τη συνέντευξη Τύπου ο κ. Παπαταξιάρχης υπογράμμισε:

«Είναι προφανής και θα γίνει κλιμακούμενα πιο εμφατική η καταλυτική συμβολή του PIF στην αναζήτηση του νέου σημείου ισορροπίας ανάμεσα στη διαφορετική ερμηνεία των εννοιών: κόστος και αξία, διαχείριση και δημιουργικότητα, λειτουργικό και βιώσιμο, παλαιό και νέο, καταξιωμένο και ανατρεπτικό, προϋπολογισμός και δαπάνη.

Επίσης, πολύ ουσιαστική θα είναι η συμβολή μας στη διαμόρφωση της νέας πραγματικότητας που προκύπτει από τη λογική αντίθεση των εννοιών και την εξισορρόπηση ανάμεσα σε: διόρθωση στρεβλώσεων και μεταρρύθμιση, προκλητή ζήτηση και διαφάνεια, τεχνολογικό και οικονομικό έναντι κοινωνικού και ανθρωπιστικού, θεραπείας ή ίασης έναντι πρόληψης.

Δεσμευόμαστε τέλος στην αποκατάσταση της ισορροπίας της σχέσης δημόσιου και ιδιωτικού και στη μείωση της αναπόφευκτης ατυχούς ταλάντωσης ανάμεσα στον πολίτη και τον ασθενή».

####


Σχετικά με το PhRMA Innovation Forum (PIF)
Το PhRMA Innovation Forum (PIF) εκπροσωπεί 23 ηγέτιδες εταιρείες έρευνας και ανάπτυξης, οι οποίες συνεργάζονται με απώτερο σκοπό την κάλυψη των ιατρικών αναγκών Ελλήνων ασθενών, ώστε να τους βοηθήσουν να έχουν μία μακρόχρονη, υγιή και παραγωγική ζωή.
Οι εταιρείες μέλη του PIF αντιπροσωπεύουν το 60% της ελληνικής φαρμακευτικής αγοράς και την πλειονότητα των εγχώριων επενδύσεων σε διεθνείς κλινικές μελέτες με πάνω από €90 εκατομμύρια σε επενδύσεις στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία, απασχολώντας 3.000 υψηλά καταρτισμένους επαγγελματίες.
Το κοινό μας όραμα είναι να χρησιμοποιήσουμε την παγκόσμια εμπειρία μας και να εξασφαλίσουμε ότι οι Έλληνες ασθενείς θα έχουν επαρκή και έγκαιρη πρόσβαση στη θεραπεία που χρειάζονται.
Η δέσμευσή μας είναι να συνεργαστούμε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για να συνεισφέρουμε στη δημιουργία ενός δίκαιου, δημοκρατικού, διαφανούς, σταθερού και βιώσιμου συστήματος υγείας, που παράλληλα θα επιβραβεύει την καινοτομία.

Ο Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ



Σας παραθέτουμε ολόκληρο τον ΕΝΙΑΙΟ    ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ      ΠΑΡΟΧΩΝ    ΥΓΕΙΑΣ του ΕΟΠΥΥ, όπως ψηφίστηκε στις 13/6/2018 από το ΔΣ του οργανισμού.



ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Εκδίδουμε τον ακόλουθο Κανονισμό Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ), του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ

Άρθρο 1
Σκοπός

1. Ο Εθνικός Οργανισμός Παροχών Υπηρεσιών Υγείας, εφεξής  ΕΟΠΥΥ ή Οργανισμός , ως αγοραστής υπηρεσιών Υγείας κατά τον νόμο 4238/2014, με τον παρόντα Κανονισμό επιδιώκει να εξασφαλίζει ισότιμη πρόσβαση όλων των δικαιούχων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., όπως αυτοί προσδιορίζονται στο άρθρο 3 του παρόντος, σε υπηρεσίες υγείας που αποσκοπούν στην πρόληψη, στην διατήρηση, στην προαγωγή, στην βελτίωση και  στην αποκατάσταση της υγείας των πολιτών. 
Ειδικότερα με τον παρόντα Κανονισμό καθορίζονται οι παροχές υγείας σε είδος, η έκταση, το ύψος, ο τρόπος και η διαδικασία χορήγησής τους και προσδιορίζονται οι δικαιούχοι των παροχών αυτών, καθώς και ο τρόπος αποζημίωσης της σχετικής δαπάνης. 
2. Ως παροχές υγείας νοούνται: 
1. η πρόληψη και η προαγωγή της υγείας, 
2. η πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη με τις  διαγνωστικές   
  και θεραπευτικές πράξεις που περιλαμβάνει,  
3. οι Φυσικοθεραπευτικές πράξεις 
4. η Λογοθεραπεία, η Εργοθεραπεία και η Ψυχοθεραπεία σε ενήλικες,  
5. η Φαρμακευτική περίθαλψη, 
6. η Οδοντιατρική περίθαλψη (προληπτική, θεραπευτική, προσθετική), 
7. η Λογοθεραπεία, η Εργοθεραπεία, η Ψυχοθεραπεία σε Παιδιά και Εφήβους,
8. η Νοσοκομειακή περίθαλψη, 
9. η Αποζημίωση αποκλειστικής νοσοκόμας σε δημόσια νοσοκομεία, 
10. η Αποζημίωση μετακίνησης ασθενών για ιατρικό σκοπό, 
11. η  Αποζημίωση δαπανών τοκετού, 
12. η  Ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, 
13. οι Παροχές υγείας σε είδος σε κράτη-μέλη ΕΕ και λοιπές χώρες, 
14. η Αποζημίωση θεραπευτικών μέσων και προθέσεων, τεχνικών μέσων υγείας - πρόσθετη περίθαλψη,  
15. η Αποζημίωση της λουτροθεραπείας. 

2. Ο ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να εξασφαλίσει την παροχή υπηρεσιών στους δικαιούχους, συμβάλλεται με φυσικά ή νομικά πρόσωπα . Οι όροι των συμβάσεων ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία. 
Απαραίτητη προϋπόθεση για την σύναψη σύμβασης είναι, 
Α) να μην έχει ασκηθεί κατά των παρόχων ποινική δίωξη για κάποιο από τα αδικήματα κλοπής, υπεξαίρεσης (κοινή και στην υπηρεσία), απάτης, εκβίασης, πλαστογραφίας, δωροδοκίας, απιστίας περί την υπηρεσία, παράβασης καθήκοντος, καθ’ υποτροπή συκοφαντική δυσφήμηση, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, επίσης να μην τελούν υπό στερητική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική), υπό επικουρική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική) και υπό τις δύο αυτές καταστάσεις.
Β) Να μην έχει εκδοθεί σε βάρος κάθε συμβαλλομένου με τον ΕΟΠΥΥ, αμετάκλητη καταδικαστική απόφαση, που περιέρχεται σε γνώση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.. με οποιοδήποτε τρόπο και αφορά στα παρακάτω αδικήματα, ήτοι: 
i) συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, ii) δωροδοκία, iii) απάτη, iν) νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, 
Γ) Να μην τελεί υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση, ή σε οποιαδήποτε ανάλογη κατάσταση που προβλέπεται από τις διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας, 
Δ/ Να βεβαιώνει ότι δεν κινήθηκε εναντίον του διαδικασία κήρυξης σε πτώχευση, εκκαθάριση, ή έκδοσης απόφασης αναγκαστικής διαχείρισης ή οποιαδήποτε άλλη ανάλογη διαδικασία προβλεπόμενη από την κείμενη νομοθεσία 
Ε/ Να βεβαιώνει ότι δεν καταδικάσθηκε με τελεσίδικη δικαστική απόφαση για αδίκημα που αφορά την επαγγελματική διαγωγή του
Στ/ Να βεβαιώνει ότι δεν έχει διαπράξει συναφές με το αντικείμενο της σύμβασης, επαγγελματικό παράπτωμα που μπορεί να διαπιστωθεί με οποιοδήποτε μέσο από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. 
Ζ/ Να βεβαιώνει ότι έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του σχετικά με την καταβολή των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης σύμφωνα με τη ελληνική νομοθεσία και έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του, σχετικά με την πληρωμή των φόρων και τελών σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία ή την νομοθεσία της χώρας του, 
Η/ Να βεβαιώνει υπεύθυνα, ότι δεν έχει κηρυχθεί έκπτωτος από σύμβαση προμηθειών ή υπηρεσιών του δημοσίου, ότι δεν έχει τιμωρηθεί με αποκλεισμό από διαγωνισμούς προμηθειών ή υπηρεσιών του δημοσίου τομέα. 
Θ) Επιπρόσθετα θα πρέπει οι νόμιμοι εκπρόσωποι ασκούντες διοίκηση, να μην έχουν αμετάκλητες καταδικαστικές αποφάσεις σύμφωνα με τα άρθρα 68 και 153 του Ν.4281/2014, να μην τους έχει επιβληθεί οποιαδήποτε ποινή για οικονομικά εγκλήματα, και να μην τους έχει επιβληθεί ποινή από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ή τους ενταχθέντες σε αυτόν φορείς κοινωνικής ασφάλισης.
Σε περίπτωση πού κάποια από τις παραπάνω απαγορευτικές προϋποθέσεις συντρέξει για κάποιον πάροχο κατά την διάρκεια ισχύος μιας σύμβασης, η σύμβασή καταγγέλλεται.
Σε περίπτωση απαλλαγής του, μόλις καταστεί η σχετική απόφαση αμετάκλητη δύναται να εξεταστεί αρμοδίως η δυνατότητα της εκ νέου συνεργασίας με τον Οργανισμό μετά από την υποβολή σχετικής αίτησης του παρόχου.
Στις περιπτώσεις που ο πάροχος είναι εταιρεία οποιασδήποτε μορφής, οι ως άνω προϋποθέσεις αφορούν στους διαχειριστές και νόμιμους εκπροσώπους, καθώς και στους κατά νόμο υπεύθυνους αυτών.
Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δικαιούται να καταγγείλει οποτεδήποτε αζημίως την σύμβαση, εφόσον διαπιστώσει παράβαση οποιουδήποτε όρου της σύμβασης. Η ισχύς της καταγγελίας επέρχεται από τη δέκατη εργάσιμη ημέρα από την ημερομηνία της εγγράφου γνωστοποίησης της καταγγελίας από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς τον Προμηθευτή. 
Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δύναται να διαπραγματεύεται με τους συμβεβλημένους παρόχους υγείας τους όρους της σύμβασης και τις τιμές αποζημίωσης.
Την διαδικασία διαπραγμάτευσης, πραγματοποιεί η «Επιτροπή Διαπραγμάτευσης» (στο εξής «Ε.Δ.») στην οποία μετέχουν και στελέχη του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Για όλα τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα του παρόντος κανονισμού καθώς και για τα Σκευάσματα Ειδικής Διατροφής για Θεραπευτικούς Σκοπούς, οι προμηθευτές, εκτός των δικαιολογητικών που θα πρέπει να υποβάλλουν στην αρμόδια διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ όπως θα καθορίζονται κάθε φορά με εγκύκλιο του οργανισμού, υποχρεούνται να προσκομίζουν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. την ειδική βεβαίωση ότι έχουν καταχωρηθεί τα είδη που εμπορεύονται, στα κατά το νόμο αρμόδια μητρώα πιστοποίησης προϊόντων. Επίσης για κάθε είδος που ο οργανισμός προβαίνει στην αγορά του, πρέπει να δηλώνουν τις τρεις χαμηλότερες τιμές, ανά τιμή μονάδος, που αυτό αποζημιώνεται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δύναται, επίσης, να συμβάλλεται:
α) με προμηθευτές διάθεσης ραδιοφαρμάκων, για διαγνωστικούς και θεραπευτικούς σκοπούς, καθορίζοντας την τιμή αποζημίωσης τους, κατόπιν διαπραγμάτευσης, 
β) με παρόχους υπερβαρικού Οξυγόνου, αποζημιώνοντας την δαπάνη θεραπείας με υπερβαρικό οξυγόνο, σε εξωτερικούς ασθενείς, με βάση τις ιατρικές ενδείξεις κατά το σύστημα κωδικοποίησης νοσημάτων (ICD10) και σύμφωνα με τον αριθμό συνεδριών που θα προτείνει ο θεράπων ιατρός και θα γνωμοδοτεί σχετικά η ειδική επιτροπή του ΚΕΣΥ ή άλλου δημοσίου οργάνου.
Η τιμή αποζημίωσης της δαπάνης θεραπείας με υπερβαρικό Οξυγόνο, ανάσυνεδρία, καθορίζεται με ΚΥΑ, έπειτα από γνωμοδότηση του ΚΕΣΥ και εισήγηση του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ, αφού προηγηθεί διαπραγμάτευση με τους παρόχους. Σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η συμφωνία από διαπραγμάτευση, τότε την τιμή αποζημίωσης θα την εισηγείται το Δ.Σ. ΕΟΠΥΥ, στον υπουργό, έπειτα από πρόταση της αρμόδιας Διεύθυνσης.  

Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων