medlabnews.gr iatrikanea
Στους κινδύνους για ξέσπασμα νέας πανδημίας αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ Θεοκλής Ζαούτης ο οποίος παράλληλα μίλησε και για τους λόγους που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας παράτεινε την κατάσταση ανώτερου επιπέδου συναγερμού για την Covid.
«Μόλις έκαναν στην Κίνα το παραμικρό άνοιγμα, ο ιός απλώθηκε παντού. Αυτά τα δεδομένα είναι που νομίζω μας κρατούν ακόμα το επίπεδο συναγερμού. Δεν είμαστε στο ίδιο σημείο με πριν δύο ή τρία χρόνια, γιατί έχουμε υψηλό επίπεδο ανοσίας στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είτε λόγω του εμβολιασμού είτε της φυσικής ανοσίας από τη λοίμωξη. Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι προστατευμένοι από σοβαρή νόσηση και θάνατο», δήλωσε στην ΕΡΤ ο κ. Ζαούτης
RSV: Ο κοινός ιός που ευθύνεται τώρα για όλες τις νοσηλείες παιδιών
Τα παιδιά παγκοσμίως από ηλικία 0 έως 2 ετών κολλάνε αυτόν τον ιό. Αυτό είναι δεδομένο και πριν από την πανδημία. Η ελάφρυνση των μέτρων ευνοεί πλέον τη μεταδοτικότητα του ιού. Παράλληλα ο κ. Ζαούτης επισημαίνει ότι κυκλοφορούν τέσσερις κοροναϊοί κάθε χρόνο και δημιουργούν γριπώδες σύνδρομο, κάτι που ίσχυε και πριν από την εμφάνιση του κοροναϊού.
"Το κλείσιμο των σχολείων είχε πάρα πολλές αρνητικές συνέπειες στα παιδιά μας. Τα σχολεία είναι απαραίτητα στην ψυχολογική υγεία. Μελέτες καταλήγουν πως ακόμη και το προσδόκιμο ζωής των παιδιών επηρεάστηκε από την πανδημία, παγκοσμίως. Η ουσία είναι ότι έχασαν τα μαθήματα τους, την γνωστική τους ικανότητα. Έχουν μείνει αρκετά πίσω και στην κοινωνικότητά τους με τα άλλα παιδιά, με φίλους", τόνισε ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ.
Μαθησιακά κενά μετά την πανδημία
Για την επίδοση στους γονείς των ελέγχων προόδου των παιδιών τους για το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους, ετοιμάζονται αυτή την περίοδο γυμνάσια και λύκεια του νομού. Σε κάποια σχολεία οι βαθμολογίες έχουν ήδη επιδοθεί και σε άλλα επιδίδονται αυτές τις ημέρες, ωστόσο το στοιχείο που προβληματίζει τους εκπαιδευτικούς δεν είναι οι βαθμολογίες των μαθητών, αλλά τα μαθησιακά κενά που έχουν εντοπίσει.
Καθηγητές σε ιδίως σε γυμνάσια υποστηρίζουν ότι έχουν εντοπίσει σημαντικά μαθησιακά κενά στους μαθητές τους, μετά τη διετή περίοδο της πανδημίας. Το σκληρό lock down κατά την πρώτη περίοδο της καραντίνας και στη συνέχεια η τηλεκπαίδευση ως μέσο ανάγκης, άφησε κενά στην εκπαίδευση των μαθητών.
«Η πανδημία και τα αναγκαστικά μέτρα που λήφθηκαν επέδρασαν αρνητικά. Η τηλεκπαίδευση είναι ένα μέσο ανάγκης. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζώσα διδασκαλία και αυτό φαίνεται από τα κενά που έχουν μαθητές», ανέφεραν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ καθηγητές.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα μάλιστα φαίνεται να εντοπίζεται στα παιδιά που κατά τη διάρκεια της πανδημίας αποφοίτησαν από τη στ΄τάξη του δημοτικού και πήγαν στην α’ γυμνασίου. «Βλέπουμε κενά, τα οποία δύσκολα αναπληρώνονται ιδίως όταν δεν υπάρχουν ενεργά τμήματα ένταξης για την υποστήριξη των μαθητών», προσθέτουν.
Σύμφωνα με καθηγητές δεν έχουν εγκριθεί για όλα τα σχολεία που ζήτησαν τμήματα ένταξης φέτος, με αποτέλεσμα σε κάποια σχολεία μαθητές που έχουν ανάγκη επιπλέον στήριξης στα μαθήματα λόγω μαθησιακών κενών, να μην την έχουν.
Σημειώνεται ότι λίγο πριν τα Χριστούγεννα, βαθμούς τριμήνου είχαν δοθεί στα δημοτικά σχολεία, όπου επίσης υπήρχαν ανησυχίες για εκπαιδευτικά κενά εξαιτίας της πανδημίας, και ενεργοποιήθηκαν μία σειρά θεσμών όπως τα τμήματα ένταξης, η ενισχυτική διδασκαλία. Ενδεχομένως προβλήματα να υπήρξαν με μαθητές που είναι πιο αδύναμοι ή μαθητές πολύτεκνων οικογενειών οι οποίες προφανώς δεν είχαν αρκετούς υπολογιστές για την τηλεκπαίδευση των παιδιών ή οικογενειών που εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων δεν είχαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή και διαδίκτυο.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου