MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Έφαγαν θαλάσσια χελώνα και πέθαναν. Νεκρά οκτώ παιδιά και μια γυναίκα

 medlabnews.gr iatrikanea

Εννιά άτομα έχασαν τη ζωή τους μετά από κατανάλωση κρέατος θαλάσσιας χελώνας στο αρχιπέλαγος της Ζανζιβάρης στην Τανζανία.

Το κρέας της θαλάσσιας χελώνας θεωρείται λιχουδιά από τους κατοίκους της Ζανζιβάρης, παρόλο που περιοδικά οδηγεί σε θανάτους, καθώς μπορεί να προκαλέσει έναν σπάνιο είδος τροφικής δηλητηρίασης που μπορεί να αποβεί θανατηφόρο και ονομάζεται χελονιτοξισμός (chelonitoxism).

Δεν υπάρχει γνωστό αντίδοτο και μόνο υποστηρικτική θεραπεία μπορεί να προσφερθεί στους ασθενείς.

Τα συμπτώματα του χελονιτοξισμού ποικίλλουν και περιλαμβάνουν ναυτία, εμετό και έλκος στον λαιμό και το στόμα.

Οι αρχές της Ζανζιβάρης ανακοίνωσαν ότι 78 άτομα νοσηλεύτηκαν στο νοσοκομείο μετά την κατανάλωση του γεύματος στο νησί Πέμπα και εννέα άτομα, μία ενήλικη γυναίκα και οκτώ παιδιά έχασαν τη ζωή τους.

Ο δρ. Χατζί Μπακαρί, ιατρικός υπεύθυνος της περιφέρειας Μκοάνι, δήλωσε στο Associated Press ότι οι εργαστηριακές εξετάσεις δείχνουν ότι όλοι οι ασθενείς είχαν φάει το κρέας της χελώνας την Τρίτη.

Πρόσθεσε ότι η ενήλικη που έχασε τη ζωή της την Παρασκευή ήταν η μητέρα ενός από τα παιδιά που πέθαναν νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα.

Οι αρχές της Ζανζιβάρης, μιας ημιαυτόνομης περιοχής της Τανζανίας, έστειλαν στο νησί μια ομάδα διαχείρισης καταστροφών με επικεφαλής τον Χαμζά Χασάν Τζούμα. Ο ίδιος κάλεσε τους ανθρώπους να αποφεύγουν την κατανάλωση θαλάσσιων χελωνών.

Τα συμπτώματα

Τον Νοέμβριο του 2021, ένα τρίχρονο παιδί και άλλα έξι άτομα πέθαναν στο Πέμπα επίσης μετά την κατανάλωση κρέατος θαλάσσιας χελώνας. Τρεις άλλοι νοσηλεύτηκαν στο νοσοκομείο. Τα συμπτώματα του χελονιτοξισμού ποικίλλουν και περιλαμβάνουν ναυτία, εμετό και έλκος στον λαιμό και το στόμα.

Σε σοβαρές περιπτώσεις, οι ασθενείς μπορεί να υποφέρουν από μυϊκή αδυναμία, μερική παράλυση και εξέλκωση, ενώ ορισμένοι πέφτουν σε κώμα.

Διαβάστε επίσης

Τέμπη. Αν είχε ολοκληρωθεί η Σύμβαση 717, δεν θα είχε συμβεί η τραγωδία

 

Πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα έναν χρόνο μετά από την τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς.

Παράλληλα, με τη δικαστική έρευνα για την εθνική τραγωδία των Τεμπών, ερευνάται και η αμαρτωλή σύμβαση 717.

Το Star έφερε στο «φως» το βαρύ κατηγορητήριο για 26 συνολικά άτομα, που προέκυψε μετά την έρευνα της Ευρωπαίας Εισαγγελέως.

Οι 106 σελίδες

Το κατηγορητήριο, που υπογράφει η Ευρωπαία Εντεταλμένη Εισαγγελέας, κ. Πόπη Παπανδρέου, απαριθμεί 106 σελίδες.

Δημόσιοι Υπάλληλοι κατηγορούνται για…

απάτη,

ψευδή βεβαίωση,

απιστία σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου.

Η έρευνα ξεκίνησε το 2022 μετά από καταγγελία για τις απανωτές παρατάσεις στο έργο που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016.

Η έρευνα όμως όπως αποκαλύπτουμε σήμερα έδειξε ότι οι κατηγορούμενοι έδιναν ψευδή στοιχεία προκειμένου να παίρνουν τα χρήματα του κατηγορητηρίου.

Στο κατηγορητήριο γίνεται λόγος για απατηλή συμπεριφορά των κατηγορούμενων υπαλλήλων της ΕΡΓΟΣΕ και ότι εν γνώσει τους δήλωναν μη ορθά στοιχεία.

Η καταστροφή του ηλεκτρονικού εξοπλισμού

Όπως το 2017, υποστήριζαν ότι οι καθυστερήσεις στο τμήμα, Οινόη-Τιθορέα, οφείλονται σε βανδαλισμούς και κλοπές.

Η Ευρωπαία Εισαγγελέας, όμως, αναφέρει ότι το πρόβλημα των βανδαλισμών και των κλοπών ήταν διαχρονικό και είχε προβλεφθεί μάλιστα στη Σύμβαση και τον προϋπολογισμό του έργου.

Όσον αφορά τις κλοπές θυρών σε μερικά ερμάρια εξωτερικού χώρου, παρότι η ΕΡΓΟΣΕ είχε λάβει γνώση, ουδέποτε από το έτος 2014 μέχρι την ημερομηνία υποβολής του επίμαχου αιτήματος παράτασης (σ.σ. 2017) έδωσε εντολή στην Ανάδοχο Κοινοπραξία να αποκαταστήσει τις θύρες αυτές.

Είχε, λοιπόν, ως αποτέλεσμα να καταστραφεί όλος ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός.

Τραγικό συμπέρασμα;

Αν είχε ολοκληρωθεί η 717, δεν θα είχε συμβεί η τραγωδία στα Τέμπη.

Η βεβαιότητα ότι θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία των Τεμπών, αν εγκαίρως είχε ολοκληρωθεί η περίφημη σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου, διατυπώνεται στο βαρύ κατηγορητήριο που συνέταξε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τη συγκεκριμένη πτυχή της υπόθεσης που έχει συγκλονίσει ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.

«Οι κατηγορούμενοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ δεν είχαν ειλικρινή πρόθεση να εφαρμόσουν τη Σύμβαση 717/2014 και να υλοποιήσουν το αντικείμενο αυτής – το οποίο μάλιστα συνδεόταν άρρηκτα με την ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων, όπως αποδείχθηκε με τον τραγικότερο τρόπο από το δυστύχημα στο Αδενδρο και το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, τα οποία θα είχαν με βεβαιότητα αποφευχθεί εάν είχε ολοκληρωθεί το αντικείμενο της Σύμβασης 717 με το σύστημα ETCS σε λειτουργία».

Η διαπίστωση που συνδέει ευθέως τη μη υλοποίηση της σύμβασης με δύο μάλιστα σιδηροδρομικά δυστυχήματα, στο Αδενδρο το 2017 και την τραγωδία των Τεμπών το 2023, αποκτά ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία, καθώς περιλαμβάνεται στο κατηγορητήριο που συνέταξε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία – στοιχεία του οποίου «φωτίζουν» ΤΑ Νέα Σαββατοκύριακο – και με βάση αυτό έχουν κληθεί σε απολογία 23 μη πολιτικά πρόσωπα ενώπιον της ευρωπαίας ανακρίτριας Χριστίνας Σαλάππα.

Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι αντίγραφο αυτής της δικογραφίας για τη μη υλοποίηση της σύμβασης βρίσκεται ήδη στα χέρια και του εφέτη – ειδικού ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, ο οποίος διεύρυνε τον κύκλο των κατηγορουμένων για το δυστύχημα στα Τέμπη καλώντας σε απολογία πρώην στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ που ελέγχονται ποινικά και για τη μη εκτέλεση της σύμβασης 717.

Η επίμαχη σύμβαση 717 υπεγράφη στις 26.9.2014 μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των νομίμων εκπροσώπων της Κοινοπραξίας και αφορούσε την «ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» και ως προθεσμία υλοποίησης του έργου ορίστηκε το διάστημα των 24 μηνών.

Αντικείμενό της δηλαδή ήταν η συνολική οργάνωση, αξιοποίηση και διαλειτουργική εναρμόνιση όλων των επιμέρους προσπαθειών που είχαν γίνει με προηγούμενες εργολαβίες με αντικείμενο την ασφαλή σιδηροδρομική διακίνηση.

Βασική προϋπόθεση για την έναρξη των εργασιών υλοποίησης, όπως επισημαίνεται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, ήταν η προηγούμενη εκπόνηση και έγκριση των απαιτούμενων τεχνικών μελετών εφαρμογής για τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, από εξειδικευμένη εργοληπτική εταιρεία (πάροχος εμπειρίας) που διέθετε την ειδική προς τούτο τεχνική ικανότητα και εμπειρία, καθώς το έργο είχε χαρακτηριστεί ως «ειδικής φύσεως». Αυτό πρακτικά σήμαινε ότι η εταιρεία πάροχος εμπειρίας θα παρείχε τις υπηρεσίες και την ειδική τεχνογνωσία προς τα μέλη της Κοινοπραξίας καθ’ όλη της διάρκεια της σύμβασης και στο σύνολο του έργου, ώστε να εξασφαλιστεί η τεχνική αρτιότητά του και η ορθή εκτέλεση του.

ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΡΗ.

Ωστόσο, η ελεγχόμενη Κοινοπραξία, φέρεται μετά την υπογραφή της σύμβασης 717 και την ανάληψη του έργου να διαχώρισε αυθαίρετα την εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου σε δύο μέρη, ήτοι το βόρειο και το νότιο.

Ενώ όμως στο βόρειο τμήμα το έργο φέρεται να εκτελέστηκε υπό τις οδηγίες και με την τεχνογνωσία της εταιριίας παρόχου εμπειρίας, στο νότιο τμήμα φέρεται να μη συμμετείχε η εταιρεία που διέθετε την τεχνογνωσία και τα έργα να εκτελέστηκαν χωρίς την εμπλοκή της, με αποτέλεσμα την παραβίαση ουσιώδους συμβατικού όρου και την παροχή έργου κατώτερου του αναμενόμενου τεχνικά.

Επίσης η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία κάνει λόγο για πολυετή καθυστέρηση στη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης έργου, αφού από το έτος 2018 θα έπρεπε να την κηρύξουν έκπτωτη την Κοινοπραξία βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας περί δημοσίων έργων, πλην όμως δεν το έπραξαν, διότι επεδίωκαν την εξυπηρέτηση των οικονομικών συμφερόντων της Κοινοπραξίας και όχι την υλοποίηση του έργου εντός της συμβατικά προβλεπόμενης προθεσμίας.

Τέλος, από την πλευρά τους, κατά πληροφορίες, οι εκπρόσωποι της Κοινοπραξίας αντικρούοντας τις κατηγορίες υποστηρίζουν ότι το έργο εκτελέστηκε με τεχνική και επιστημονική επάρκεια και ότι η μη έγκαιρη ολοκλήρωσή του οφείλεται αποκλειστικά σε αντικειμενικές δυσκολίες σχετιζόμενες και με την ταυτόχρονη λειτουργία του δικτύου.

Κουτσούμπας: στοιχεία για πολιτικές ευθύνες. Στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη κατέθεσε χθες ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας το πόρισμα για την τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς, που νωρίς το πρωί είχε κατατεθεί και στη Βουλή μετά το τέλος των εργασιών της Εξεταστικής Επιτροπής.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Κουτσούμπας προχώρησε στην κίνηση αυτή γιατί στο πόρισμα εκτός από τις πολιτικές ευθύνες υπάρχουν στοιχεία που οδηγούν σε ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων τόσο για τα αίτια της σύγκρουσης, όσο και για την έκρηξη που ακολούθησε καθώς και την επιχείρηση συγκάλυψης που αποτελούν πλέον ενιαία δικογραφία για την ποινική Δικαιοσύνη.

Τι κατέθεσαν οι συγγενείς του 69χρονου που σκότωσε τον γιατρό, γαμπρό του. Δεν θα ξεχάσω ποτέ το «ρίχτου, ρίχτου» είπε η κόρη του

 

 medlabnews.gr 

Τα όσα είπαν στην απολογία τους, οι δύο κατηγορούμενοι για τη δολοφονία του γαμπρού τους, στην Αγία Βαρβάρα, βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Ο γαμπρός -όπως αποδείχθηκε- ήταν το πιο μισητό πρόσωπο για πεθερά και πεθερό, κάτι που φρόντισαν μάλιστα να υπερτονίσουν και στην απολογία τους παρά το γεγονός ότι ο δράστης δήλωνε μετανιωμένος για το ειδεχθέστατο έγκλημα.

Λίγες εβδομάδες μετά το φονικό στην Αγία Βαρβάρα, όπου ο 69χρονος δολοφόνησε με καραμπίνα τον γαμπρό του, τόσο εκείνος, όσο και η σύζυγος του κρίθηκαν προφυλακιστέοι. Στην απολογία του ο δράστης ανέφερε: «Έχω μετανιώσει και ζητώ συγγνώμη από τα παιδιά και τα εγγόνια μου».

Κατόπιν τούτων, η εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα» εξασφάλισε τις καταθέσεις που έδωσαν στην αστυνομία τα δύο παιδιά του 69χρονου δράστη. Απόδειξη της συμπεριφορά του δράστη αποτελεί η κατάθεση της νύφης του που τονίζει: «Τα πεθερικά μου είχαν πρόβλημα με εμένα και με το θύμα, μας έβλεπαν σαν ξένους».

Όλα όσα κατέθεσαν οι συγγενείς του δράστη

Αρχικά, η κόρη του δράστη και σύζυγος του αδικοχαμένου γιατρού ανέφερε στην κατάθεσή της μεταξύ άλλων: «Οι γονείς μου πάντα ήταν παρεμβατικοί και η μητέρα μου χειριστική απέναντι σε όλους […] Τα ίδια έκαναν και με τα αδέρφια μου.

Κάποια στιγμή κουράστηκα να προσπαθώ και αποφάσισα να μην δίνω καμία αναφορά. Αυτό έκανε τους γονείς μου να αντιδράσουν και ξεκίνησαν να βρίζουν του ( όνομα του θύματος) […] Ο (ονομα θύματος) την ημέρα του περιστατικού ήταν ψύχραιμος παρ’ ότι οι γονείς μου ήταν πάντα εριστικοί απέναντί του. Δεν θα ξεχάσω ποτέ το «ρίχτου, ρίχτου» που άκουσα από το τηλέφωνο, την ώρα της δολοφονίας του. Το έλεγε η μάνα μου σε τόνο μίσους. Μετά άκουσα τους πυροβολισμούς».

Ακόμη, ο γιος του δράστη και κουνιάδος του θύματος δήλωσε: «Σε καμία περίπτωση δεν πιστεύω ότι ο (όνομα θύματος) είχε κακοποιητική συμπεριφορά προς τα παιδιά της αδελφής μου. Είχα ακούσει τον πατέρα μου να λέει ‘εγώ αυτόν θα τον ξαπλώσω. Μου έκανε εντύπωση ότι μετά το περιστατικό το σπίτι ήταν κλειδωμένο. Αν κάποιος είναι σε πανικό δεν έχει τον νου του να κλειδώσει το σπίτι».

Στην κατάθεσή της, η νύφη του 69χρονου που σκότωσε τον γαμπρό του είπε: «Ο γιος μου ακόμα με ρωτάει, γιατί πυροβόλησαν τον θείο. Τα πεθερικά μου είχαν πρόβλημα με εμένα και με το θύμα, μας έβλεπαν σαν ξένους».

Τι ανέφερε ο δικηγόρος της συζύγου 57χρονου θύματος

Ο Κωνσταντίνος Παύλου, δικηγόρος συζύγου 57χρονου θύματος μίλησε στην εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!». Αρχικά, ανέφερε «Τα παιδιά είναι και τα τρία ενωμένα σαν γροθιά, και οι οικογένειές τους. Αφήνουν τη Δικαιοσύνη και είναι σίγουροι ότι αυτό που πρέπει να γίνει, θα γίνει για τους ανθρώπους που κατέστρεψαν τρεις οικογένειες».

Και πρόσθεσε: «Είμαι επιφυλακτικός για κάποια πράγματα. (…) Είναι πολύ δύσκολες οι στιγμές που περνάει (σ.σ. η σύζυγος του θύματος) αλλά πρέπει να είναι δυνατή γιατί έχει τρία παιδιά και αυτά είναι η μοναδική μας φροντίδα».

Θρίαμβος για την ταινία του Γιώργου Λάνθιμου με 4 Οσκαρ και για Οπενχάιμερ με 7 Οσκαρ

 medlabnews.gr

Εξαιρετικά ευχάριστη με μεγαλύτερη έκπληξη της βραδιάς την απονομή του Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου στην Έμα Στόουν για την ερμηνεία της στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου “Poor Things” ήταν η φετινή απονομή των Βραβείων Όσκαρ. Η ταινία του Λάνθιμου κέρδισε συνολικά τέσσερα Όσκαρ (Α Γυναικείου Ρόλου, Σκηνογραφίας, Μακιγιάζ- κομμώσεις και Κοστούμια) και ήταν μία από τις ταινίες που θριάμβευσαν στην 96η Απονομή των Βραβείων Όσκαρ ξεπερνώντας κάθε προσδοκία.

Ο έτερος μεγάλος νικητής της βραδιάς ήταν η ταινία Οπενχάιμερ του Κρίστοφερ Νόλαν που απέσπασε συνολικά 7 Όσκαρ κάνοντας επέλαση στις βασικές κατηγορίες (Σκηνοθεσίας, Καλύτερης Ταινίας, Α΄Ανδρικός Ρόλος, Β΄Ανδρικός Ρόλος).

Ο Τζίμι Κίμελ, ο οποίος ανέλαβε την παρουσίαση της μεγάλης βραδιάς για τέταρτη φορά κράτησε με το γνωστό του χιούμορ τους τόνους σε επίπεδο γιορτινό. Αίσθηση έκανε το γεγονός πως έγιναν πολύ λίγες αναφορές στον πόλεμο που μαίνεται στη Γάζα, αλλά και ελάχιστες πολιτικές αναφορές (εξαίρεση αποτέλεσαν οι νικητήριοι λόγοι στο Όσκαρ Ντοκιμαντέρ και το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας).

Η πιο αστεία στιγμή της βραδιάς ήταν αυτή που το Όσκαρ για τον καλύτερο Σχεδιασμό Κοστουμιών το έδωσε ο Τζον Σίνα, ο οποίος εμφανίστηκε στη σκηνή, όπως τον γέννησε η μητέρα του, με τον φάκελο να κρύβει το επίμαχο σημείο.

Και πιο συγκινητική στιγμή ήταν για άλλη μία χρονιά ο φόρος τιμής που αποδόθηκε σε όσους καλλιτέχνες έφυγαν από τη ζωή τη χρονιά που μας πέρασε.

Αναλυτικά οι μεγάλοι νικητές

Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας 2024

  • Οπενχάιμερ – Νικητής
  • American Fiction
  • Ανατομία μιας Πτώσης
  • Barbie
  • Τα Παιδιά του Χειμώνα
  • Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
  • Maestro
  • Περασμένες Ζωές
  • Poor Things
  • Ζώνη Ενδιαφέροντος

Όσκαρ Σκηνοθεσίας 2024

  • Ζιστίν Τριέ, Ανατομία μιας Πτώσης
  • Μάρτιν Σκορσέζε, Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
  • Κρίστοφερ Νόλαν, Οπενχάιμερ- Νικητής
  • Γιώργος Λάνθιμος, Poor Things
  • Τζόναθαν Γκλέιζερ, Ζώνη Ενδιαφέροντος

Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου 2024

Μπράντλεϊ Κούπερ, Maestro

Κόλμαν Ντομίνγκο, Rustin

Πολ Τζιαμάτι, Τα Παιδιά του Χειμώνα

Κίλιαν Μέρφι, Οπενχάιμερ- Νικητής

Τζέφρι Ράιτ, American Fiction


Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου 2024

  • Ανέτ Μπένινγκ, Nyad
  • Λίλι Γκλάντστοουν, Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
  • Σάντρα Ούλερ, Ανατομία μιας Πτώσης
  • Κάρεϊ Μάλιγκαν, Maestro
  • Έμα Στόουν, Poor Things- Νικητής

Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου 2024

  • Στέρλινγκ Κ. Μπράουν, American Fiction
  • Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
  • Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ., Οπενχάιμερ- Νικητής
  • Ράιαν Γκόσλινγκ, Barbie
  • Μαρκ Ράφαλο, Poor Things

Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου 2024

  • Έμιλι Μπλαντ, Οπενχάιμερ
  • Ντανιέλ Μπρουκς, The Color Purple
  • Αμέρικα Φερέρα, Barbie
  • Τζόντι Φόστερ, Nyad
  • Ντε’Βάιν Τζόι Ράντολφ, Τα Παιδιά του Χειμώνα– Νικητής

Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου 2024

  • Ανατομία μιας Πτώσης– Νικητής
  • Τα Παιδιά του Χειμώνα
  • Maestro
  • May December
  • Περασμένες Ζωές

Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου 2024
  • American Fiction- Νικητής
  • Barbie
  • Οπενχάιμερ
  • Poor Things
  • Ζώνη Ενδιαφέροντος

Όσκαρ Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

  • Io Capitano (Italy)
  • Perfect Days (Japan)
  • Στο Γραφείο των Καθηγητών (Germany)
  • Η Κοινωνία του Χιονιού (Spain)
  • Ζώνη Ενδιαφέροντος (UK)– Νικητής

Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας 2024

  • El Conde
  • Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
  • Maestro
  • Οπενχάιμερ- Νικητής
  • Poor Things

Όσκαρ Καλύτερου Μακιγιάζ 2024

  • Ανατομία μιας Πτώσης
  • Τα Παιδιά του Χειμώνα
  • Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
  • Οπενχάιμερ
  • Poor Things- Νικητής

Όσκαρ Καλύτερης Σκηνογραφίας 2024

  • Barbie
  • Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
  • Ναπολέων
  • Οπενχάιμερ
  • Poor Things- Νικητής

Όσκαρ Καλύτερα Κοστούμια 2024

  • Barbie
  • Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
  • Ναπολέων
  • Οπενχάιμερ
  • Poor Things- Νικητής

Όσκαρ Καλύτερου Μακιγιάζ/Κομμώσεις 2024

  • Golda
  • Maestro
  • Οπενχάιμερ
  • Poor Things- Νικητής

  • Η Κοινωνία του Χιονιού

Όσκαρ Καλύτερης Μουσικής 2024

  • American Fiction
  • Ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου
  • Οπενχάιμερ- Νικητής
  • Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
  • Poor Things

Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού 2024

  • The Fire Inside (Flamin’ Hot)
  • I’m Just Ken (Barbie)
  • It Never Went Away (American Symphony)
  • Wahzhazhe (A Song For My People) (Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού)
  • What Was I Made For (Barbie)- Νικητής

Όσκαρ Καλύτερου Μοντάζ

  • Τζένιφερ Λέιμ για το «Οπενχάιμερ»- Νικητής
  • Θέλμα Σουνμέικερ για τους «Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού»
  • Κέβιν Τεντ για τα «Παιδιά του Χειμώνα»
  • Λοράν Σενεσάλ για την «Ανατομία Μιας Πτώσης»
  • Γιώργος Μαυροψαρίδης για το «Poor Things»

Όσκαρ Καλύτερου Ήχου 2024

  • Ο Δημιουργός
  • Maestro
  • Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση
  • Οπενχάιμερ
  • Ζώνη Ενδιαφέροντος- Νικητής

Όσκαρ Καλύτερων Οπτικών Εφέ 2024

  • Ο Δημιουργός
  • Godzilla Minus One- Νικητής
  • Οι Φύλακες του Γαλαξία Vol. 3
  • Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση
  • Ναπολέων

Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων 2024

  • Το Αγόρι και ο Ερωδιός– Νικητής
  • Στο Στοιχείο τους
  • Nimona
  • Robot Dreams
  • Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-Σύμπαν

Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους 2024

  • Bobi Wine: The People’s President
  • The Eternal Memory
  • Four Daughters
  • ​To Kill a Tiger
  • 20 Days in Mariupol- Νικητής

Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους 2024

  • The ABCs of Book Banning
  • The Barber of Little Rock
  • Island in Between
  • The Last Repair Shop- Νικητής
  • Nǎi Nai & Wài Pó

Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους 2024

  • Letter to a Pig
  • Ninety-Five Senses
  • Our Uniform
  • Pachyderme
  • War Is Over! Inspired by the Music of John & Yoko- Νικητής

Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους 2024

  • The After
  • Invincible
  • Knight of Fortune
  • Red, White and Blue
  • The Wonderful Story of Henry Sugar- Νικητής

Απλοί τρόποι διαχείρισης του Θυμού και των νεύρων. Απλές συμβουλές, για να χαλαρώσουμε


της Βικτωρίας Πολύζου, συμβούλου ψυχικής υγείας, medlabnews.gr iatrikanea

Οι καθημερινές δυσκολίες, οι απρόβλεπτες καταστάσεις, οι αφόρητες πιέσεις, η ένταση στην εργασία ή στο σπίτι, η απογοήτευση, έχουν κατάληξη τα νεύρα, τον θυμό και ξεσπάσματα πολλές φορές χωρίς λόγο και αιτία. 
Ξεσπάσματα σε λάθος χρόνο και απέναντι σε λάθος ανθρώπους.

Κάθε μέρα πολλοί συμπολίτες μας βρίσκονται αντιμέτωποι με τηλεφωνητές τραπεζών και με οξύθυμους υπαλλήλους. Αν μάλιστα είχε κάποιος την ατυχία να έχει πολλά προϊόντα σε πολλές τράπεζες τότε το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο. Κατά μέσον όρο μπορεί να δέχεται δέκα τηλέφωνα την ημέρα, όμως υπάρχουν και περιπτώσεις που μπορεί να φτάσουν και τα 30!!!. Κάθε μέρα είμαστε υποχρεωμένοι να συναλλαγούμε με δημόσιες υπηρεσίες που μπορεί να δημιουργούν πρόβλημα στην διεκπεραίωση κάποιου θέματος μας. Και οι δημόσιοι υπάλληλοι δέχονται την ίδια πίεση με όλους τους υπόλοιπους αλλά έχουν και οι ίδιοι την πίεση από τις τράπεζες και την καθημερινότητα. Επιπροσθέτως έρχονται προβλήματα εργασίας, προβλήματα οικογενειακά και όλη αυτή η πίεση γίνεται εκρηκτική. Άσε τα ακούσματα που κάθε μέρα είναι φόνοι, αυτοκτονίες, εκρήξεις, βομβιστικές ενέργειες, πυροβολισμοί, ληστείες, κλοπές και πόσα άλλα που σου μαυρίζουν την ψυχή. 
Έτσι τυχαίνει να συναντάμε ανθρώπους ευέξαπτους, που μια κουβέντα να τους πεις μπορεί να "εκραγούν". 

Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν υπομονή και εξάπτονται εύκολα. Άλλοι χρειάζονται πολύ για να θυμώσουν. Επιπλέον, κάποιοι άνθρωποι έχουν «μάθει» να αντιδρούν επιθετικά και  να υιοθετούν αυτή τη συμπεριφορά ως τρόπο αντιμετώπισης των  δυσκολιών στη ζωή τους. Κάποτε μπορεί να συμβεί κάποιος να σας θυμώσει σε τέτοιο βαθμό που να σας κάνει να του επιτεθείτε φραστικά.
Όταν θυμώνουμε, νιώθουμε νεύρα, άγχος, οργή, και πολλές φορές εκδηλώνουμε επιθετικότητα Μας συμβαίνει όταν μας πληγώνουν, μας προσβάλλουν, μας υποτιμούν, μας τραυματίζουν ψυχικά ή ακόμα και μόνο με την αίσθηση ότι είμαστε πολύ κοντά στον να βιώσουμε αυτά τα αρνητικά συναισθήματα Η επερχόμενη απειλή του ψυχικού πόνου, ιδίως αν έχουμε πονέσει πολύ στο παρελθόν, μπορεί να πυροδοτήσει το συναίσθημα του θυμού. Σε αυτή την περίπτωση, το θύμα μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε θύτη, στρέφοντας την οργή του, σε αυτόν που το προκάλεσε, στον ίδιο ή ακόμα και σε τρίτα άτομα που δεν φταίνε. Το θέμα δεν είναι το αν θα θυμώσουμε αλλά το πώς θα εκδηλώσουμε αυτό το συναίσθημα. Φανταστείτε την αντίθετη περίπτωση, όπου κάποιος έκδηλα μας προσβάλλει και εμείς τον ακούμε χωρίς να αντιδρούμε
Ο θυμός είναι αποτέλεσμα μιας ματαίωσης, ενός επερχόμενου κίνδυνου ή της πίστης του ατόμου ότι συνέβη κάτι άδικο. Τα ερεθίσματα μπορεί να είναι διαπροσωπικά ή/και κοινωνικά. Μπορεί να αφορούν εξωτερικές καταστάσεις ή εσωτερικά ερεθίσματα (αναμνήσεις ή εικόνες του μυαλού από υποθετικές καταστάσεις). Με την καθοριστική συμμετοχή του εγκεφάλου, ειδικότερα του μεταιχμιακού συστήματος και του υποθαλάμου (αμυγδαλοειδής πυρήνας), τα παραπάνω ερεθίσματα οδηγούν στην αίσθηση του θυμού.
Ο θυμός ακολουθεί συχνά και το φόβο, όταν αυτός έχει περάσει, αλλά η συνεχιζόμενη ενόχληση από τα συμπτώματα άγχους πυροδοτεί ανησυχία (π.χ. η μαμά προς την κόρη: «γιατί έμεινες τόσο αργά έξω, νόμιζα ότι είχες πάθει κάτι»). Η γενική σωματική κατάσταση (κόπωση, πείνα, κούραση κ.α) του ατόμου επηρεάζει την πυροδότηση του θυμού και την έντασή του.

Τι συμβαίνει, όμως, όταν θυμώνουμε;

Όταν θυμώνουμε, καταλαβαίνουμε αρχικά το θυμό στο σώμα μας: συνήθως αισθανόμαστε ταχυπαλμία, δυσφορία στο θώρακα, αίσθημα ζέστης ή/ και κοκκίνισμα στο πρόσωπο. Στο γνωστικό επίπεδο κάνουμε μία σειρά αρνητικών – συνήθως απόλυτων, υπερβολικών ή υπεργενικευμένων – σκέψεων, φέρνουμε στο μυαλό μας σχετικές εικόνες  από το παρελθόν ή προηγούμενες αντίστοιχες καταστάσεις που μας είχαν θυμώσει, οι οποίες παίρνουν τη μορφή χιονοστιβάδας, ενώ χαρακτηριστικός είναι και ο επιθετικός εσωτερικός μονόλογος. Ταυτόχρονα, βιώνουμε και άλλα συναισθήματα, όπως απογοήτευση, ματαίωση, στεναχώρια,ενοχή ή φόβο, τα οποία εντοπίζουμε με δυσκολία, καθώς ο θυμός τείνει να επισκιάζει τα υπόλοιπα συναισθήματα που μπορεί εκείνη τη στιγμή να υπάρχουν. Τέλος, και οι άλλοι άνθρωποι μπορούν να καταλάβουν ότι έχουμε θυμώσει, από τις αντιδράσεις και τη συμπεριφορά μας, όπως νευρικότητα στις κινήσεις, υψηλός και κοφτός τόνος φωνής, αλλαγή στη στάση του σώματος. Όταν ο θυμός παραμένει και ο αρνητικός εσωτερικός μονόλογος συνεχίζεται φτάνουμε στην έκρηξη και την επιθετική συμπεριφορά,  λεκτική ή/ και σωματική.
Πώς μπορούμε  να διαχειριστούμε το θυμό μας;
Προφανώς, δε θυμώνουμε όλοι οι άνθρωποι το ίδιο συχνά, με την ίδια ένταση, για τους ίδιους λόγους, ούτε έχουμε και τις ίδιες αντιδράσεις. Το βέβαιο είναι ότι από τη στιγμή που θα θυμώσουμε μεσολαβεί κάποιο χρονικό διάστημα –το οποίο ποικίλει κάθε φορά– μέχρι να εκραγούμε και να αντιδράσουμε επιθετικά. Ο στόχος λοιπόν είναι να καταφέρουμε, αρχικά να αποφεύγουμε τις εκρήξεις του θυμού, δηλαδή την επιθετική συμπεριφορά και στη συνέχεια να μάθουμε να διαχειριζόμαστε το θυμό μας, ώστε η ένταση του θυμού αλλά και η συχνότητα που εμφανίζεται σταδιακά να μειωθούν.
Τι όμως μπορεί να κάνει κάποιος για να προσπαθήσει να ελέγξει το άγχος, τα νεύρα και την ένταση;  
Ο καθένας μας διαθέτει ήδη ένα ατομικό σχέδιο διαχείρισης του θυμού. Αυτό το ανακαλύπτουμε, αν σκεφτούμε γεγονότα του παρελθόντος, όπου είχαμε θυμώσει, αλλά τελικά καταφέραμε να ελέγξουμε το θυμό μας. Όταν σε μία συζήτηση καταλαβαίνουμε ότι θυμώνουμε, το καλύτερο είναι να τη διακόψουμε, να απομονωθούμε σε ένα χώρο και να σκεφτούμε πιο ψύχραιμα ή να κάνουμε μία δραστηριότητα, μέχρι να ηρεμήσουμε και να επιστρέψουμε στη συζήτηση. Είναι σημαντικό επίσης να βάζουμε ένα «stop» στον  εσωτερικό επιθετικό μονόλογο και να εστιαζόμαστε στο πρόβλημα που πρέπει εδώ και τώρα να επιλύσουμε, χωρίς να ανακαλούμε άλλα γεγονότα του παρελθόντος. Συχνά μία βόλτα, η γυμναστική, αλλά και η κουβέντα με ένα πρόσωπο που εμπιστευόμαστε μπορούν να βοηθήσουν. Τέλος είναι σημαντικό να αρχίσουμε να παρατηρούμε πότε θυμώνουμε και για ποιους λόγους. Συνήθως τότε χρειάζεται να μάθουμε να τροποποιούμε τις σκέψεις που συνδέονται με τα αρνητικά συναισθήματα και ενεργοποιούν το θυμό.

Απλές συμβουλές, για να χαλαρώσουμε

-  βαθιές αναπνοές από το διάφραγμα

-  κάντε μια χαλαρωτική σκέψη, αληθινή ή φανταστική

- σκεφτείτε για λίγο με ψυχρή λογική. Αφήστε το συναίσθημα για αργότερα μέχρι να ηρεμήσετε, αφού ο θυμός κάνει παράλογους και τους πιο λογικούς.
-  χρησιμοποιείστε το χιούμορ

-  αλλάξτε περιβάλλον/κάντε ένα ήρεμο διάλειμμα
-  απομακρυνθείτε/αποφύγετε να παρατηρείτε πράγματα που σας εξοργίζουν (π.χ. η ακαταστασία στο δωμάτιο των παιδιών σας). Αφήστε το για μια πιο ήρεμη στιγμή.

Ο θυμός είναι κάτι που αντιμετωπίζεται, αν κάποιος το θελήσει και προσπαθήσει για αυτό. Τότε τα οφέλη είναι ακόμα μεγαλύτερα γιατί παράλληλα βελτιώνεται και η αυτοεικόνα αλλά και οι διαπροσωπικές μας σχέσεις.

Αν βλέπετε ότι με τον καιρό και παρά τις προσπάθειές σας δεν μπορείτε να διαχειριστείτε το θυμό σας, τότε είναι καλό να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού για να το προσπαθήσετε μαζί.

Διαβάστε επίσης

Στην εποχή μας, υπάρχει συσσωρευμένος θυμός. Τρόποι αναγνώρισης και διαχείρισης του θυμού

Παγκόσμια Εβδομάδα Γλαυκώματος. Πώς θα καταλάβετε ότι μπορεί να έχετε γλαύκωμα; Πώς θα προλάβετε την τύφλωση; (video).

Ο AΘΟΡΥΒΟΣ ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ

του Κωνσταντίνου Λούβρου, M.D., medlabnews.gr iatrikanea

Το 2010 καθιερώθηκε από την Παγκόσμια Οργάνωση Γλαυκώματος (WGA) η Παγκόσμια Εβδομάδα Γλαυκώματος (11-17 Μαρτίου 2024) που είναι μια πρωτοβουλία που στόχο έχει να ενισχύσει το ενδιαφέρον για την υγεία των οφθαλμών και να γίνουν κατανοητά τα καταστρεπτικά αποτελέσματα μιας παθήσεως που θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις τουλάχιστον σε 80 εκατομμύρια ανθρώπους το 2025, παγκοσμίως.
  
Το γλαύκωμα δεν είναι μόνο μια ασθένεια των ηλικιωμένων. Είναι καιρός να αλλάξουμε τη δημόσια αντίληψη για το γλαύκωμα που μπορεί να προσβάλει άτομα νεότερης ηλικίας.

Γλαύκωμα είναι μια ομάδα νόσων του οφθαλμού που χαρακτηρίζεται από βλάβη στο οπτικό νεύρο και συνοδεύεται από μη αναστρέψιμη απώλεια της περιφερικής όρασης και σε προχωρημένες περιπτώσεις, σε απώλεια της κεντρικής όρασης.
  • Έχει υπολογισθεί ότι γύρω στους 250.000 Έλληνες πάσχουν από γλαύκωμα,  οι μισοί από τους οποίους δεν το γνωρίζουν,  χάνοντας έτσι σιγά-σιγά, αλλά οριστικά την όρασή τους. Παράλληλα, τουλάχιστον 40 χιλιάδες άτομα θα εμφανίσουν γλαύκωμα μέσα στην επόμενη πενταετία. 
  • 67 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από γλαύκωμα
  • Το γλαύκωμα συνήθως δεν εμφανίζει συμπτώματα και μπορεί να παραμείνει επί μακρόν αδιάγνωστο. Oι ασθενείς πριν καν αντιληφθούν ότι πάσχουν από γλαύκωμα, μπορεί να έχουν χάσει ήδη ένα σημαντικό μέρος της όρασης τους, το οποίο δεν επανορθώνεται
  • Η προληπτική οφθαλμολογική εξέταση είναι απαραίτητη για να διαγνωσθεί και να αντιμετωπισθεί  έγκαιρα το γλαύκωμα, και αποτελεί το κλειδί για τη διατήρηση της όρασης στους πάσχοντες από γλαύκωμα 

Ελένη Χατζηλάκου. Υπότροφος ερευνήτρια για την Πρόληψη και τη Θεραπεία του Καρκίνου.

medlabnews.gr iatrikanea

Η κα Χατζηλάκου διεξάγει έρευνα που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μιας πρωτοποριακού βιοαισθητήρα για την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του δέρματος.

Την απονομή νέας υποτροφίας, διάρκειας δύο ετών, στη Διδακτορική φοιτήτρια βιοϊατρικής μηχανικής & βιομηχανικής βιοτεχνολογίας στο Τμήμα Χημικής Μηχανικής του Imperial College στο Λονδίνο, κα Ελένη Χατζηλάκου, ανακοίνωσε το Ίδρυμα Έλενα Ηλιοπούλου Γιαμά - Έρευνα και Υποτροφίες για την Πρόληψη και τη Θεραπεία του Καρκίνου.

Η κα Χατζηλάκου διεξάγει έρευνα που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μιας πρωτοποριακού βιοαισθητήρα για την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του δέρματος.

Το Ίδρυμα θα καλύψει πρόσθετα έξοδα της κας Χατζηλάκου σχετικά με αναλώσιμα που χρειάζεται για την έρευνά της και επιπλέον δραστηριότητες προβολής (consumables and outreach activities), καθώς η ίδια έχει ήδη εξασφαλίσει υποτροφία από το Πανεπιστήμιό της, που καλύπτει τα δίδακτρα και το μισθό της.

Η κα Χατζηλάκου εξασφάλισε την υποτροφία, αφού ολοκλήρωσε έναν εκτεταμένο κύκλο αξιολόγησης και συνεντεύξεων με μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής και των Θεματοφυλάκων του Ιδρύματος, κατά τον οποίο εντυπωσίασε τόσο με την ακαδημαϊκή όσο και με την εξωπανεπιστημιακή της δραστηριότητα.

Το «στοίχημα» της έγκαιρης και μη επεμβατικής διάγνωσης του μελανώματος, μέσω της ανάπτυξης ενός πρωτοποριακού βιοαισθητήρα, έχει θέσει μέσα από την έρευνά της η Ελένη Χατζηλάκου, μια νεαρή επιστήμονας από τη Δράμα, η οποία κάνει το διδακτορικό της στο Imperial College στο Λονδίνο. 

Στη μάχη αυτή κατά της ασθένειας, που είναι υπεύθυνη για το 80% των θανάτων από καρκίνο του δέρματος, έχει λάβει υποστήριξη μέσα από υποτροφία του Ιδρύματος «Έλενα Ηλιοπούλου Γιαμά». 

 Τα προγνωστικά δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Το 2040 αναμένεται αύξηση της θνησιμότητας από το μελάνωμα, την πιο επιθετική μορφή καρκίνου του δέρματος, σχεδόν κατά 50%. 

Τα δεδομένα αυτά σε συνδυασμό με την κλιματική αλλαγή που βρίσκεται συχνά ως αιτία πίσω από την ασθένεια αποτέλεσαν την κινητήριο δύναμη για την πτυχιούχο χημικό μηχανικό του ΑΠΘ, Ελένη Χατζηλάκου, να στραφεί προς τη βιοϊατρική μηχανική και συγκεκριμένα να εστιάσει στον καρκίνο του δέρματος.

Από την πλευρά της, η κα Χατζηλάκου δήλωσε: “Είμαι βαθιά ευγνώμων στο Ίδρυμα Έλενα Ηλιοπούλου Γιαμά για την υποτροφία που μου απένειμε, η οποία θα ενισχύσει σημαντικά τη διδακτορική έρευνα που διεξάγω για την αντιμετώπιση του καρκίνου του δέρματος. Η υποτροφία αυτή μου προσφέρει σημαντική οικονομική στήριξη, αλλά και με ενδυναμώνει να εμβαθύνω ακόμη περισσότερο στην έρευνά μου. Όπως έχει δείξει η ως τώρα πορεία μου, τα όνειρα διαμορφώνονται και οι στόχοι επιτυγχάνονται πίσω από κλειστές πόρτες, σε μικρά δωμάτια εντατικής μελέτης. Όμως η ελπίδα δημιουργείται όταν Οργανισμοί, όπως το Ίδρυμα Έλενα Ηλιοπούλου Γιαμά, ανοίγουν αυτές τις πόρτες και δίνουν σε αφοσιωμένους νέους επιστήμονες τα μέσα που χρειάζονται για να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητές τους. Ευχαριστώ θερμά τους ανθρώπους του Ιδρύματος για την ευκαιρία που μου δίνουν και για το γεγονός ότι πίστεψαν σε μένα και τους ακαδημαϊκούς μου στόχους”.

Πρόκειται για τη δεύτερη προσωπική υποτροφία, από τις τρεις -μέχρι στιγμής- υποτροφίες, που απονέμει το νεοσύστατο μη-κερδοσκοπικό Ίδρυμα, σε διδακτορική φοιτήτρια Ελληνικής καταγωγής. Η πρώτη υπότροφος του Ιδρύματος, κα Φωτεινή Παπαλεωνιδοπούλου, ολοκληρώνει τις σπουδές της στις βιοϊατρικές και ιατρικές επιστήμες στο Ινστιτούτο Francis Crick στο Λονδίνο, το καλοκαίρι του 2024.

Στόχος του Ιδρύματος Έλενα Ηλιοπούλου Γιαμά είναι να παρέχει οικονομική στήριξη σε τουλάχιστον τρεις διδακτορικούς ερευνητές σε Εκπαιδευτικά και Ερευνητικά Ιδρύματα παγκοσμίως, που επικεντρώνονται στην έρευνα για τη θεραπεία και την πρόληψη του καρκίνου και δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα αυτοχρηματοδότησης. Ο κ. Σπύρος Γιαμάς σύστησε το Ίδρυμα το 2021, στο όνομα της συζύγου του Έλενας, την οποία έχασε μετά από τον τρίχρονο αγώνα της με τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

«Ήθελα να κάνω κάτι που θα έχει κοινωνικό αντίκτυπο, γιατί το θεωρώ υποχρέωσή μου να προσφέρω λύση σε ένα κοινωνικό ζήτημα»,

Τα όνειρά της γρήγορα έγιναν στόχοι: να φτιάξει έναν βιοαισθητήρα, μια συσκευή δηλαδή που με τη λήψη βιολογικού υλικού από το περιβάλλον του όγκου, θα αποτελεί ένα εργαλείο για τη διάγνωση του καρκίνου του δέρματος μειώνοντας την ανάγκη για την κλασική βιοψία.

Η λειτουργία του βιοαισθητήρα παραπέμπει στα γνωστά rapid τεστ που όλοι συνηθίσαμε να χρησιμοποιούμε την περίοδο της πανδημίας της Covid-19. Τα βιολογικά σήματα (biomarkers), δηλαδή τις ουσίες που εκκρίνει ο πάσχων οργανισμός, η συσκευή τα ανιχνεύει με τη χρήση κατάλληλων βιοδεικτών (bioreceptors). Στη συνέχεια τα μετατρέπει σε μεταδιδόμενη μορφή, σήμα ή πληροφορία (signal transducer), που τη λαμβάνει ένα διασυνδεδεμένο σύστημα επεξεργασίας στο εργαστήριο.

Διαβάστε περισσότερα για την ιστορία και τη δράση του Ιδρύματος Έλενα Ηλιοπούλου Γιαμά στην ιστοσελίδα μας: https://eig-foundation.com/


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων