MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Στάση εργασίας και απεργία σήμερα στα δημόσια νοσοκομεία

Η ΠΟΕΔΗΝ διαμαρτύρεται για τη δημόσια δαπάνη υγείας που είναι στο 5% του ΑΠΕ, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ είναι άνω του 8%.

Εικοσιτετράωρη απεργία στην περιφέρεια και πεντάωρη στάση εργασίας (10:00 – 15:00) στην Αττική έχει προκηρύξει για αύριο Τετάρτη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ).


Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στις 10:30 το πρωί έξω από την 1η ΥΠΕ, στους Αμπελόκηπους.

Η ΠΟΕΔΗΝ διαμαρτύρεται για τη δημόσια δαπάνη υγείας που είναι στο 5% του ΑΠΕ, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ είναι άνω του 8%.

Υποστηρίζει ότι η κρατική χρηματοδότηση στα Νοσοκομεία το 2018 μειώνεται 370 εκατ. ευρώ (λαμβάνουν 786 εκατ. ευρώ) και 225 εκατ. ευρώ στον ΕΟΠΥΥ (λαμβάνει 100 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το έτος 2017.

Οι εργαζόμενοι λένε ακόμα ότι σε ποσοστό 70% ο εξοπλισμός που προμηθεύτηκαν τα Νοσοκομεία πριν τα μνημόνια ξεπέρασε το όριο ζωής.

«Η αντικατάσταση ή η συμπλήρωσή του επαφίεται μόνο σε δωρεές από γνωστά Ιδρύματα. Αυτό δεν φτάνει. Δεν γίνεται έτσι Δημόσια Υγεία. Δεν αξιοποιήθηκαν σχετικά προγράμματα ΕΣΠΑ», καταγγέλλει η ΠΟΕΔΗΝ.

Εξάλλου δεν είναι λίγες οι φορές που τα νοσοκομεία εμφανίζουν ελλείψεις σε χειρουργικά υλικά, σε υγειονομικό, αναλώσιμο υλικό, σε φάρμακα βασικών θεραπειών κ.α.

Η ΠΟΕΔΗΝ υποστηρίζει ότι κλείνουν βασικές κλινικές Νοσοκομείων λόγω έλλειψης γιατρών, ενώ εργάζεται ένας Νοσηλευτής για 40 ασθενείς στη βάρδια με οφειλόμενα 800.000 ρεπό και άδειες.

Εν τω μεταξύ, 12.000 υπάλληλοι εργάζονται στα Νοσοκομεία και στις άλλες Μονάδες Υγείας και Πρόνοιας, στο ΕΚΑΒ με ελαστικές μορφές απασχόλησης.

Με εντολές οι γιατροί πηγαινoέρχονται στα Κέντρα Υγείας !

ΝΑ ΨΑΞΟΥΝ ΓΙΑ ΛΥΣΕΙΣ
24/04/2018 - 

Θα έμοιαζε πραγματικά με θαύμα αν στους πολλούς μήνες που έχουν περάσει, είχε βρεθεί μία μόνιμη και πραγματική λύση για το Κέντρο Υγείας της Πάργας, κατά την θερινή περίοδο, όπου ως γνωστόν, η περιοχή βουλιάζει από τουρίστες.. Τα προβλήματα λοιπόν παραμένουν και η διοίκηση της 6ης ΥΠΕ επιχειρεί να τα αντιμετωπίσει με "εντέλλεσθε", γεγονός που προκαλεί σοβαρές αντιδράσεις και παρενέργειες! 

Με την έναρξη της τουριστικής περιόδου το Κέντρο Υγείας Πάργας θα λειτουργεί με δύο αγροτικούς γιατρούς και θα κλείνει στις τρεις το μεσημέρι, ενώ μέχρι τώρα εφημέρευε εκ περιτροπής.

Σύμφωνα με ανακοίνωση- καταγγελία της ΠΟΕΔΗΝ, "την Παρασκευή 20/4/2018 εξέδωσε εντέλλεστε σε δύο Ιατρούς του Κέντρου Υγείας Θεσπρωτικού να καλύψουν το Κέντρο Υγείας Πάργας παρότι είχαν συμπληρώσει τον αριθμό εφημεριών, δουλεύοντας αν και είχαν προβλήματα υγείας. Οι δύο Ιατροί που πήραν την εντολή λόγω ασθένειας δεν παρουσιάστηκαν στο Κέντρο Υγείας Πάργας".

Σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ όσα ακολούθησαν στη συνέχεια μάλλον δύσκολα θα βρουν προηγούμενο.

"Ο Διοικητής της 6ης ΥΠΕ έφυγε από την Πάτρα και μεσάνυκτα εμφανίστηκε στο Κέντρο Υγείας Θεσπρωτικού. Ζήτησε επιτακτικά από τους γιατρούς να μεταβούν στο Νοσοκομείο Πρέβεζας για να τσεκάρουν εκεί τις αναρρωτικές τους άδειες.

Η μία πήγε με ιδιωτικό αυτοκίνητο συνοδεία δικούς της ανθρώπου. Η άλλη γιατρός είπε στον Διοικητή ότι δεν διαθέτει αυτοκίνητο και εκείνος την διέταξε!!! να πάρει ταξί. Όταν του είπε δεν έχει χρήματα για ταξί έστειλε ασθενοφόρο στο σπίτι της (ασθενοφόρα για τους ασθενείς έκτακτα περιστατικά δεν υπάρχουν).

Πράγματι η μία Ιατρός με αυτοκίνητο και η άλλη Ιατρός με Ασθενοφόρο διακομίστηκαν στο Νοσοκομείο Πρέβεζας, όπου διαπιστώθηκε η ασθένεια τους !!! Μια τρύπα στο νερό έκανε ο κος Νικολόπουλος".

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην καταγγελία την επομένη ημέρα ανεστάλη η εφημερία του Κέντρου Υγείας Φιλιππιάδας και η μοναδική γιατρός μεταφέρθηκε για εφημερία στην Πάργα.

Η ΠΟΕΔΗΝ επισημαίνει ότι με τέτοιους τρόπους δεν λύνονται τα προβλήματα, μένουν απροστάτευτοι οι κάτοικοι περιοχών και τίθενται σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Πηγή: epiruspost.gr

Σοβαρή καταγγελία μέλους του ΔΣ του ΕΟΠΥΥ, για κομματική επέλαση στην Υγεία και άλωση των πόρων του ΕΟΠΥΥ


του Γρηγόρη Σαμπάνη, οικονομολόγου, μέλος του ΔΣ του ΕΟΠΥΥ, medlabnews.gr


Ανοικτή Επιστολή

Προς την ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΑΓΣΣΕ, ΓΣΒΕΕ και τον ΣΕΒ

Κομματική επέλαση στην Υγεία: Οι κοινωνικοί εταίροι να αντιδράσουν!

Μια πολύπλευρη επίθεση, με στόχο την πλήρη κατάλυση της αυτονομίας του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), άρχισε το περασμένο καλοκαίρι. Η επιστροφή στο καθεστώς του πλήρους κυβερνητικού και κομματικού ελέγχου του πιο νευραλγικού οργανισμού στο χώρο της Δημόσιας Υγείας θέτει σε κίνδυνο κακοδιαχείρισης τις εισφορές των ασφαλισμένων, που αποτελούν την κυριότερη πηγή χρηματοδότησης του ΕΟΠΥΥ.

Ο ΕΟΠΥΥ δημιουργήθηκε το 2011, σε χαλεπούς καιρούς για την εθνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία, για να ξεπερασθεί η χρόνια κακοδαιμονία στον τομέα της Δημόσιας Υγείας, που συνδέεται με τις γνωστές παθογένειες του δημόσιου τομέα, κυριότερη των οποίων είναι, χωρίς αμφιβολία, η παρέμβαση των κομματικών μηχανισμών στη διαχείριση δημόσιων πόρων, με γνώμονα την εξυπηρέτηση πελατειακών αναγκών και ιδιωτικών συμφερόντων.

Σε μια χώρα που πλήρωσε βαρύτατο τίμημα για την κακοδιαχείριση δημόσιων πόρων, η αποστολή του ΕΟΠΥΥ είναι ιερή: ο Οργανισμός καλείται να διαχειρισθεί περισσότερα από 5 δισ. ευρώ εισφορών από τους ασφαλισμένους, τη στιγμή που η χρηματοδότησή του από τον κρατικό προϋπολογισμό δεν ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ και έχει επιφορτισθεί με την κάλυψη όλης της φαρμακευτικής δαπάνης των ανέργων. Δηλαδή, την κοινωνική πολιτική του κράτους την πληρώνουν οι εργαζόμενοι.

Η βαριά ευθύνη διαχείρισης αυτών των χρημάτων που προέρχονται από τους εργαζομένους αυτής της χώρας επιβάλλει να διαφυλαχθεί σαν κόρη οφθαλμού η ανεξαρτησία του ΕΟΠΥΥ.

Δυστυχώς, το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση της ολικής επαναφοράς του κομματικού ελέγχου στη δημόσια υγεία, μετατρέποντας τον ΕΟΠΥΥ από ανεξάρτητο οργανισμό σε μια υπηρεσία διοικητικής υποστήριξης του γραφείου του υπουργού Υγείας, στο οποίο μεταφέρονται οι κρισιμότερες εξουσίες και αρμοδιότητες:

- Το περασμένο καλοκαίρι, αιφνιδιαστικά άλλαξε η σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΟΠΥΥ, κατά τρόπον ώστε να ελέγχεται πλήρως από τον υπουργό Υγείας. Με αυτή την αντιμεταρρύθμιση, καταστρατηγήθηκε πλήρως το πνεύμα του ιδρυτικού νόμου του ΕΟΠΥΥ, σύμφωνα με το οποίο στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου δεν κυριαρχούσαν στελέχη ορισμένα από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ακριβώς για να επιτευχθεί ο απογαλακτισμός από την εκτελεστική εξουσία και τους κομματικούς μηχανισμούς.
- Λίγους μήνες αργότερα, με ένα Προεδρικό Διάταγμα που συντάχθηκε εν κρυπτώ και αιφνιδιαστικά δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεις, οι κυριότερες αρμοδιότητες του ΕΟΠΥΥ μεταφέρθηκαν στο υπουργείο Υγείας, σε Αυτοτελές Τμήμα Εποπτείας Ανάπτυξης και Λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ, μέσω του οποίου η πολιτική ηγεσία του υπουργείου οπλίζεται με υπερεξουσίες σε όλα τα θέματα που άπτονται της παροχής υπηρεσιών υγείας.
- Σαν να μην ήταν αρκετά όλα αυτά για να ανοίξει πεδίο δράσης στο υπουργείου και τους κομματικούς μηχανισμούς, η κυβέρνηση μετέφερε δια νόμου και την ευθύνη της διαπραγμάτευσης για τα φάρμακα από τον ΕΟΠΥΥ στο γραφείο του υπουργού! Με το προηγούμενο καθεστώς, λειτουργούσαν υποεπιτροπές, κεντρική Επιτροπή Διαπραγμάτευσης του ΕΟΠΥΥ και το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού είχε καθοδηγητικό ρόλο, ενώ τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων εγκρίνονταν από τον υπουργό. 

Δηλαδή, υπήρχαν έλεγχοι σε πολλά επίπεδα, για να διασφαλίζονται η διαφάνεια και η αποτελεσματικότητα των διαπραγματεύσεων. Τώρα, η ευθύνη της διαπραγμάτευσης περνά σε επιτροπή που ορίζεται από τον υπουργό και οι αποφάσεις λαμβάνονται πάλι από τον υπουργό, με βάση τη διοικητική αρχή… 
«Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει»!

Είναι φανερό ότι το ευρωπαϊκό μοντέλο, που επιχειρήθηκε να εφαρμοσθεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με επίκεντρο ένα ισχυρό, τεχνοκρατικό δημόσιο οργανισμό – μονοψώνιο υπηρεσιών υγείας, όχι απλώς τίθεται σε αμφισβήτηση, αλλά έχει καταστρατηγηθεί πλήρως.

Κυβερνητικά στελέχη και κομματικοί μηχανισμοί παίρνουν στα χέρια τους πάλι τη διαχείριση ενός τεράστιου προϋπολογισμού και αναλαμβάνουν την ευθύνη της κατανομής πόρων στον ιδιωτικό τομέα της υγείας, χωρίς έλεγχο και θεσμικά αντίβαρα. Ένας αυτοτελής, τεχνοκρατικός οργανισμός με ανεξαρτησία από την κεντρική εξουσία υποβαθμίζεται σε ορντινάντσα του εκάστοτε υπουργού, ο οποίος έχει την τελική ευθύνη για όλες τις αποφάσεις. Αντίθετα, στην Ευρώπη, οι οργανισμοί που έχουν την ευθύνη της διαπραγμάτευσης για τα φάρμακα έχουν χαρακτηριστικά ανεξάρτητων αρχών.

Όσοι πληρώνουν για τη Δημόσια Υγεία, δηλαδή οι εργαζόμενοι, αλλά και ο επιχειρηματικός τομέας, που παρακρατεί και αποδίδει τις εισφορές, οφείλουν να αντιδράσουν σε αυτή την ιδιότυπη αντιμεταρρύθμιση πριν να είναι αργά. Ο ΕΟΠΥΥ τους ανήκει και πρέπει να τον προστατεύσουν. Αν αδρανήσουν, το ξήλωμα μιας μεγάλης μεταρρύθμισης δεν θα αργήσει να οδηγήσει σε νέα κατασπατάληση πόρων από κομματικούς, πελατειακούς μηχανισμούς και κατεστημένα συμφέροντα του ιδιωτικού τομέα.

Οι Παθολόγοι καταγγέλλουν τον Σταμάτη Βαρδαρό για την ΕΛΕΓΕΙΑ


Μεγάλη εντύπωση μας προκάλεσε το Δελτίο Τύπου από το Γραφείο του Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα κ. Σταματίου Βαρδαρού, όπου μας ενημέρωσε για το ποιος είναι ο νέος πρόεδρος της ΕΛΕΓΕΙΑ.

Αφού μας τον παρουσιάζει ως πρωτοπόρο στο χώρο της Γενικής Ιατρικής, σε μια χώρα που δεν υπάρχει αξιολόγηση, στο τέλος μας ανακοινώνει ότι προσβλέπει στη μεταξύ τους συνεργασία και στην κοινή κατεύθυνση ανάπτυξης της Π.Φ.Υ.

Μας εντυπωσιάζει η τόσο στενή σχέση που έχουν αναπτύξει (άγνωστο από πότε), ενώ δεν εξεδόθη και ούτε ανακοινώθηκε δημοσίως καμία παρόμοια ανακοίνωση για αποτελέσματα εκλογικών διαδικασιών των Παιδιάτρων ή Παθολόγων.

Θεωρούμε το συγκεκριμένο Δελτίο Τύπου ως μια κακή σύμπτωση και περιμένουμε επισήμως πρόσκληση ώστε να ενημερωθούμε και να ενημερώσουμε για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, καθώς και να ανταλλάξουμε απόψεις.

Εκτός και αν η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας δεν υπολογίζει την ειδικότητα της Παθολογίας ως βασικό πυλώνα της Π.Φ.Υ. της χώρας μας.

ΥΓ: Ακολουθεί το κείμενο της ανακοινώσεως του γραφείου Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα!




Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματεύς

Ευάγγελος Τούλης Σόλων Κωτούλας


Για τη χρόνια κνίδωση η ομαλιζουμάμπη της Novartis συνιστάται από τις νέες παγκόσμιες κατευθυντήριες οδηγίες


επιμέλεια Αγγελικής Μήλιου, βιολόγου, medlabnews.gr

Η χρόνια κνίδωση (ΧΚ) είναι μία σοβαρή νόσος που χαρακτηρίζεται από την επανεμφάνιση επίμονων πομφών ή/και ορισμένες φορές επώδυνου βαθύτερου οιδήματος του δέρματος για 6 εβδομάδες ή περισσότερο. Σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή, ο επιπολασμός της ΧΚ είναι έως 1% του παγκόσμιου πληθυσμού και έως και τα δύο τρίτα των ασθενών αυτών πάσχουν από ΧΑΚ - μία μορφή της νόσου που μπορεί να εμφανιστεί απρόβλεπτα χωρίς κάποιον ανιχνεύσιμο εκλυτικό παράγοντα. 

Οι ασθενείς με ΧΚ παραμένουν συμπτωματικοί κατά μέσο όρο για περίπου 5 έτη, αλλά σε ορισμένους ασθενείς τα συμπτώματα μπορεί να επιμένουν για δεκαετίες. Παρόλο που η ΧΚ έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής των ασθενών, η έρευνα ανέδειξε ότι ορισμένοι ιατροί την παραβλέπουν, θεωρώντας τη μία ήσσονος σημασίας πάθηση.

Tα συμπτώματα της Χρόνιας Αυθόρμητης Κνίδωσης περιλαμβάνουν την εμφάνιση με μορφή εξάρσεων δερματικών εξανθημάτων με συνοδό κνησμό, που συχνά περιγράφονται ως πομφοί. Έως και το 50% των ατόμων με Χρόνια Αυθόρμητη Κνίδωση εμφανίζει επίσης αγγειοοίδημα και τείνει να παρουσιάζει συμπτώματα μεγαλύτερης διάρκειας.

Τα συμπτώματα της Χρόνιας Αυθόρμητης Κνίδωσης είναι απρόβλεπτα, καθώς εμφανίζονται αυτόματα χωρίς συγκεκριμένο εξωτερικό εκλυτικό παράγοντα.

Η έρευνα για τα υποκείμενα αίτια της Χρόνιας Αυθόρμητης Κνίδωσης έχει υποδείξει το ρόλο του ανοσοποιητικού συστήματος, με πιθανούς επιβαρυντικούς παράγοντες όπως λοίμωξη και άγχος.

Οι κατευθυντήριες οδηγίες συνιστούν την ομαλιζουμάμπη ως τη μόνη αγωγή με πολύ καλή αποτελεσματικότητα και ασφάλεια στην ΧΑΚ. Οι κατευθυντήριες οδηγίες εγκρίθηκαν από τις κυριότερες δερματολογικές και αλλεργιολογικές επαγγελματικές ιατρικές ενώσεις όλου του κόσμου.

Οι νέες παγκόσμιες κατευθυντήριες οδηγίες για τη χρόνια κνίδωση (ΧΑΚ) συνιστούν την ομαλιζουμάμπη, η οποία ενδείκνυται ως συμπληρωματική θεραπεία για την αντιμετώπιση της χρόνιας αυθόρμητης κνίδωσης (ΧΑΚ), στους ασθενείς που δεν ανταποκρίνονται στα αντιισταμινικά. Η ομαλιζουμάμπη είναι η μόνη αδειοδοτημένη θεραπευτική επιλογή για την ΧΑΚ, έναν τύπο ΧΚ, για τους ασθενείς που δεν ανταποκρίνονται στα αντιισταμινικά.

«Αυτές οι κατευθυντήριες οδηγίες είναι ενθαρρυντικά νέα για τους ασθενείς που εμφανίζουν συμπτώματα τα οποία είναι δύσκολο να ελεγχθούν », δήλωσε ο Shreeram Aradhye MD, Chief Medical Officer και Global Head Medical Affairs της Novartis Pharmaceuticals. «Η σύσταση ενισχύει εκ νέου τον σημαντικό ρόλο της ομαλιζουμάμπης για την παροχή αποτελεσματικού ελέγχου των συμπτωμάτων της ΧΑΚ όταν τα αντιισταμινικά αποδεικνύονται ανεπαρκή. Η ομαλιζουμάμπη είναι ο μόνος βιολογικός παράγοντας που φαίνεται να είναι αποτελεσματικός στην ΧΑΚ».

Ο Marcus Maurer, MD, Καθηγητής Δερματολογίας και Αλλεργιολογίας και Διευθυντής Έρευνας στο Τμήμα Δερματολογίας και Αλλεργιολογίας, Allergie-Centrum-Charité, του Charité - Universitätsmedizin στο Βερολίνο της Γερμανίας δήλωσε: «Καλωσορίζω θερμά τις νέες κατευθυντήριες οδηγίες, καθώς ενισχύουν την ενημέρωση του κοινού για τη νόσο και την αντιμετώπισή της. Επίσης, παρέχουν σαφείς κατευθύνσεις στους γιατρούς για τον τρόπο αντιμετώπισης των ασθενών που πάσχουν από αυτή την υποθεραπευόμενη και εξουθενωτική νόσο. Η πιο σημαντική φράση είναι: Η θεραπεία της νόσου μέχρι να εξαφανιστεί».

Στόχος των νέων κατευθυντήριων οδηγιών είναι η επίτευξη του πλήρους ελέγχου των συμπτωμάτων των ασθενών. Μελέτες έχουν δείξει ότι η ΧΑΚ, εάν δεν ελέγχεται καθόλου ή είναι τμηματικά ελεγχόμενη, έχει μεγάλο αντίκτυπο στην ποιότητα του ύπνου,την κοινωνική ζωή και την εργασία των ασθενών3,4. Οι ασθενείς που έλαβαν αγωγή με ομαλιζουμάμπη για 12 εβδομάδες παρουσίασαν σημαντική βελτιώση της ποιότητας ζωής κατά 78% (έναντι 44% του εικονικού φαρμάκου, p < 0,0001), όπως μετρήθηκε βάσει του Δείκτη Ποιότητας Ζωής στη Δερματολογία (DLQI). Επιπλέον, τα δεδομένα δείχνουν ότι σχεδόν 90% των πασχόντων από ΧΑΚ που ανταποκρίθηκαν καλά στην αρχική θεραπεία με την ομαλιζουμάμπη επανέκτησαν τον έλεγχο των συμπτωμάτων εντός των 12 εβδομάδων της επαναθεραπείας με ομαλιζουμάμπη μετά από διακοπή της θεραπείας, βάσει των κριτηρίων της Εβδομαδιαίας Βαθμολογίας Ενεργότητας της Κνίδωσης (UAS7) (UAS7≤6)6. Επί του παρόντος, η ομαλιζουμάμπη είναι εγκεκριμένη μόνο για την ΧΑΚ. Επίσης, η ομαλιζουμάμπη είναι εγκεκριμένη για τη θεραπεία του μέτριου έως σοβαρού ή του σοβαρού επίμονου αλλεργικού άσθματος.

Σχετικά με την ομαλιζουμάμπη

Η ομαλιζουμάμπη είναι μία στοχευμένη θεραπεία που δεσμεύεται στην ανοσοσφαιρίνη E (IgE). Σε αλλεργικές νόσους και στο άσθμα, η δέσμευση της IgE από την ομαλιζουμάμπη μειώνει τα συμπτώματα, καταστέλλοντας πολλαπλούς μηχανισμούς ενεργοποίησης των κυττάρων, μεταξύ των οποίων και ορισμένους που οδηγούν σε απελευθέρωσης ισταμίνης. Η έρευνα για την κατανόηση του μηχανισμού δράσης της ομαλιζουμάμπης στην ΧΑΚ συνεχίζεται και θα μπορούσε να οδηγήσει στη βαθύτερη κατανόηση του τρόπου ανάπτυξης της νόσου.

Η ομαλιζουμάμπη είναι εγκεκριμένη για τη θεραπεία της ΧΑΚ σε περισσότερες από 80 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και για τη χρόνια ιδιοπαθή κνίδωση (ΧΙΚ), όπως είναι γνωστή στις Η.Π.Α. και στον Καναδά. Η ομαλιζουμάμπη είναι εγκεκριμένη για τη θεραπεία του μέτριου έως σοβαρού ή του σοβαρού επίμονου αλλεργικού άσθματος σε περισσότερες από 90 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Η.Π.Α. από το 2003 και της Ε.Ε. από το 2005, ενώ διαθέτει περισσότερα από 800.000 έτη έκθεσης ασθενών. Επιπλέον, η ομαλιζουμάμπη σε υγρή μορφή, σε προγεμισμένες σύριγγες, έχει εγκριθεί στην Ε.Ε. και σε 10 χώρες εκτός της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένων του Καναδά και της Αυστραλίας. Στις Η.Π.Α., η Novartis Pharmaceuticals Corporation και η Genentech, Inc. συνεργάζονται για την ανάπτυξη και την από κοινού προώθηση της ομαλιζουμάμπης.

Επιστολή ΙΣΠατρών σχετικά με τους ελέγχους της ΑΑΔΕ στα ιατρεία της Πάτρας και το Ιατρικό Απόρρητο

Προς
Προϊστάμενο ΑΑΔΕ Α’ΔΟΥ Πατρών
κο Παπαθανασόπουλο Κων/νο

Ενταύθα
Αρ. Πρωτ.: 2618/24-4-2018

Κοινοποίηση:
Μέλη ΙΣΠ
ΠΙΣ – Ιατρικοί Σύλλογοι

Βάσει προφορικών αναφορών από ιατρούς – μέλη μας για φορολογικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν στα ιατρεία της πόλης μας πρόσφατα, ενημερωθήκαμε ότι οι αρμόδιοι ελεγκτές απαίτησαν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό ιατρικό αρχείο των μελών μας με το αιτιολογικό της διασταύρωσης οικονομικών στοιχείων, υπό την απειλή προστίμου αξίας 2.500 ευρώ σε άρνηση πρόσβασης στα αρχεία που περιέχουν προσωπικά δεδομένα ασθενών.

Σας επισημαίνουμε ότι οι ελευθεροεπαγγελματίες ιατροί υπόκεινται σε δύο ειδικές νομοθεσίες τήρησης ιατρικού απορρήτου και διαφύλαξης ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, με αυστηρές ποινές σε περίπτωση παραβίασής τους :

α) στο άρθρο 14 παρ. 6 Ν. 3418 (ΦΕΚ 287 Α’ 28-11-2005) του κώδικα ιατρικής δεοντολογίας (ειδική νομολογία): «Ο ιατρός τηρεί τα επαγγελματικά του βιβλία με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται το ιατρικό απόρρητο και η προστασία των προσωπικών δεδομένων».

β) ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός 2016/679 περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR) επιφέρει μία νομοθετική υποχρέωση προσαρμογής σε νέα πρότυπα με στόχο την αυστηροποίηση των διαδικασιών που τηρούνται για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Η προσαρμογή αυτή αφορά όλες τις δημόσιες και ιδιωτικές δομές υγείας και δεσμεύει ατομικά και τους ιατρούς που απασχολούνται σε αυτές τις δομές. Ο κανονισμός προβλέπει ότι τα προσωπικά δεδομένα ανήκουν στους πολίτες και οποιαδήποτε διαδικασία τους αφορά θα πρέπει να προκύψει αποκλειστικά μετά από έγγραφη συγκατάθεσή τους. Ενδεικτικά αναφέρονται κάποια αποσπάσματα από τα επίμαχα άρθρα του Ευρωπαϊκού κανονισμού :

Άρθρο 9#1. Απαγορεύεται η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αποκαλύπτουν τη φυλετική ή εθνική καταγωγή, τα πολιτικά φρονήματα, τις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις ή τη συμμετοχή σε συνδικαλιστική οργάνωση, καθώς και η επεξεργασία γενετικών δεδομένων, βιομετρικών δεδομένων με σκοπό την αδιαμφισβήτητη ταυτοποίηση προσώπου, δεδομένων που αφορούν την υγεία ή δεδομένων που αφορούν τη σεξουαλική ζωή φυσικού προσώπου ή τον γενετήσιο προσανατολισμό. 

Άρθρο 40. Για να είναι η επεξεργασία σύννομη, τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα θα πρέπει να υποβάλλονται σε επεξεργασία με βάση τη συγκατάθεση του ενδιαφερόμενου υποκειμένου των δεδομένων ή με άλλη βάση, προβλεπόμενη από τον νόμο, είτε στον παρόντα κανονισμό είτε σε άλλη νομοθεσία της Ένωσης ή κράτους μέλους όπως αναφέρεται στον παρόντα 4.5.2016 EL Επίσηµη Εφηµερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης L 119/7 κανονισμό, περιλαμβανομένης της ανάγκης συμμόρφωσης προς την εκ του νόμου υποχρέωση στην οποία υπόκειται ο υπεύθυνος επεξεργασίας ή της ανάγκης να εκτελεστεί σύμβαση στην οποία το υποκείμενο των δεδομένων είναι συμβαλλόμενο μέρος ή για να ληφθούν μέτρα κατόπιν αίτησης του υποκειμένου των δεδομένων πριν από τη σύναψη σύμβασης.

Άρθρο 32. Η συγκατάθεση θα πρέπει να παρέχεται με σαφή θετική ενέργεια η οποία να συνιστά ελεύθερη, συγκεκριμένη, ρητή και εν πλήρει επιγνώσει ένδειξη της συμφωνίας του υποκειμένου των δεδομένων υπέρ της επεξεργασίας των δεδομένων που το αφορούν, για παράδειγμα με γραπτή δήλωση, μεταξύ άλλων με ηλεκτρονικά μέσα, ή με προφορική δήλωση.

Άρθρο 31. Οι δημόσιες αρχές στις οποίες κοινολογούνται τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα σύμφωνα με νομική υποχρέωση για την άσκηση των επίσημων καθηκόντων τους, όπως φορολογικές και τελωνειακές αρχές, μονάδες οικονομικής έρευνας, ανεξάρτητες διοικητικές αρχές ή αρχές χρηματοπιστωτικών αγορών που είναι αρμόδιες για τη ρύθμιση και την εποπτεία των αγορών κινητών αξιών δεν θα πρέπει να θεωρηθούν αποδέκτες, εάν λαμβάνουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που είναι απαραίτητα για τη διενέργεια ειδικής έρευνας για το γενικό συμφέρον, σύμφωνα με το δίκαιο της Ένωσης ή κράτους μέλους. Τα αιτήματα κοινολόγησης που αποστέλλονται από δημόσιες αρχές θα πρέπει να είναι πάντα γραπτά, αιτιολογημένα και σύμφωνα με την περίσταση και δεν θα πρέπει να αφορούν το σύνολο ενός συστήματος αρχειοθέτησης ή να οδηγούν στη διασύνδεση των συστημάτων αρχειοθέτησης. Η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από τις εν λόγω δημόσιες αρχές θα πρέπει να συμμορφώνεται προς τους ισχύοντες κανόνες προστασίας των δεδομένων ανάλογα με τους σκοπούς της επεξεργασίας.

Άρθρο 60. ΕE Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων
«Συνεργασία μεταξύ της επικεφαλής εποπτικής αρχής και των άλλων ενδιαφερόμενων εποπτικών αρχών» 1. Η επικεφαλής εποπτική αρχή συνεργάζεται με τις άλλες ενδιαφερόμενες εποπτικές αρχές σύμφωνα με το παρόν άρθρο με σκοπό να επιτύχει συναίνεση. Η επικεφαλής εποπτική αρχή και οι ενδιαφερόμενες εποπτικές αρχές ανταλλάσσουν μεταξύ τους κάθε συναφή πληροφορία.

Άρθρο 85. Η παραβίαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα μπορεί, εάν δεν αντιμετωπιστεί κατάλληλα και έγκαιρα, να έχει ως αποτέλεσμα σωματική, υλική ή μη υλική βλάβη για φυσικά πρόσωπα, όπως απώλεια του ελέγχου επί των δεδομένων τους προσωπικού χαρακτήρα ή ο περιορισμός των δικαιωμάτων τους, διακρίσεις, κατάχρηση ή υποκλοπή ταυτότητας, οικονομική απώλεια, παράνομη άρση της ψευδωνυμοποίησης, βλάβη της φήμης, απώλεια της εμπιστευτικότητας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που προστατεύονται από επαγγελματικό απόρρητο ή άλλο σημαντικό οικονομικό ή κοινωνικό μειονέκτημα για το ενδιαφερόμενο φυσικό πρόσωπο. Κατά συνέπεια, αμέσως μόλις ο υπεύθυνος επεξεργασίας L 119/16 EL Επίσηµη Εφηµερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης 4.5.2016 λάβει γνώση μιας παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, θα πρέπει αμελλητί και, ει δυνατόν, εντός 72 ωρών από τη στιγμή που αποκτά γνώση του γεγονότος, να γνωστοποιήσει την παραβίαση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στην αρμόδια εποπτική αρχή, εκτός εάν o υπεύθυνος επεξεργασίας μπορεί να αποδείξει, σύμφωνα με την αρχή της λογοδοσίας, ότι η παραβίαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα δεν ενδέχεται να επιφέρει κίνδυνο για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των φυσικών προσώπων. Εάν μια τέτοια γνωστοποίηση δεν μπορεί να επιτευχθεί εντός 72 ωρών, η γνωστοποίηση θα πρέπει να συνοδεύεται από αιτιολογία η οποία αναφέρει τους λόγους της καθυστέρησης και οι πληροφορίες μπορούν να παρέχονται σταδιακά χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση.

Επομένως η διαδικασία πρόσβασης των δημόσιων αρχών φορολογικού και οικονομικού ελέγχου σε ηλεκτρονικό υπολογιστή ιατρού, θα πρέπει να τελεί υπό αυστηρές προϋποθέσεις:
  • Την έγγραφη και αιτιολογημένη αίτηση της δημόσιας αρχής για πρόσβαση στην ηλεκτρονική βάση που περιέχει εξ’ορισμού ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
  • την ενημέρωση όλων των ασθενών που εμπεριέχονται στη βάση δεδομένων και την έγγραφη συγκατάθεσή τους.
  • Την ενημέρωση και γραπτή γνωστοποίηση στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα από την εποπτεύουσα αρχή και από τον υπεύθυνο επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων.
Σύμφωνα με τον κανονισμό (άρθρο 85 #4) : Παραβάσεις των ακόλουθων διατάξεων επισύρουν, σύμφωνα με την παράγραφο 2, διοικητικά πρόστιμα έως 20 000 000 EUR ή, σε περίπτωση επιχειρήσεων, έως το 4 % του συνολικού παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών του προηγούμενου οικονομικού έτους, ανάλογα με το ποιο είναι υψηλότερο.

Παρακαλούμε για την αγαστή συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων για την τήρηση των κείμενων νομικών διατάξεων.

Μετά τιμής,

Η Πρόεδρος           Ο Γραμματέας

Άννα Μαστοράκου   Γεώργιος Πατριαρχέας

Νοσοκομείο αναθέτει νομικές υποθέσεις στο δικηγορικό γραφείο του πατέρα της Αν. Διοικήτριας

Μετά την καταγγελία για «προνομιακή μεταχείριση της Διοικήτριας του Νοσοκομείου-φάντασμα της Πάτρας (Νοσοκομείο Θώρακος)», η ΠΟΕΔΗΝ καταγγέλλει ότι νοσοκομείο της Δυτικής Ελλάδας αναθέτει νομικές υποθέσεις στο Δικηγορικό γραφείο του πατέρα της Αναπληρώτριας Διοικήτριας.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της, «στη Δυτική Ελλάδα δεν είναι μόνο η προνομιακή, προκλητική μεταχείριση της Αν. Διοικήτριας του Νοσοκομείου φάντασμα της Αχαΐας (Νοσημάτων Θώρακος). Σε Νοσοκομείο αναθέτουν με αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου Νομικές Υποθέσεις του Νοσοκομείου, έναντι αμοιβής στο Δικηγορικό γραφείο του πατέρα της Αν. Διοικήτριας με την παρουσία και της ιδίας να ψηφίζει αποφάσεις, αν και απαγορεύεται από τον κωδικό Διοικητικής Διαδικασίας».
Η ΠΟΕΔΗΝ καταφέρεται κατά του αν. υπουργού Υγείας κ. Πολάκη, ο οποίος, όπως αναφέρει η ανακοίνωση «δεν αξιολογεί το έργο των Διοικητών με βάση την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που προσφέρουν τα Νοσοκομεία που διοικούν, αλλά με το τρόπο που εκφράζονται δημόσια βρίζοντας την ΠΟΕΔΗΝ».

Θα ισχύσει και φέτος το 5% για τους καρκινοπαθείς υποψήφιους

Μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η είδηση ότι από φέτος δεν θα ισχύει για τους καρκινοπαθείς μαθητές της Γ΄ Λυκείου η διάταξη του 5% για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να τροποποιήσει τη σχετική διάταξη του νόμου που είχε καταθέσει και ψηφίσει στη Βουλή τον Φεβρουάριο του 2017. 

Η δήλωση της Μ. Τζούφη

Σε γραπτή της δήλωση, η υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη αναφέρει ότι το υπουργείο «έχει συντάξει διάταξη νόμου, η οποία θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα προς ψήφιση στη Βουλή, που επαναφέρει τη διαδικασία που ίσχυε μέχρι τώρα για τη χρήση της ευεργετικής διάταξης του 5%, για τη εισαγωγή υποψηφίων που έπασχαν από νεοπλασματική ασθένεια στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας».
«Συνεπώς και στις φετινές εξετάσεις, θα ισχύει ό,τι ακριβώς ίσχυε και πέρυσι» καταλήγει στην ανακοίνωσή της η κ. Τζούφη.

Επιτυχημένες επεμβάσεις με την πρωτοποριακή μέθοδο Δυναμικής Ενδοσυνδεσμικής Σταθεροποίησης (DIS) – LIGAMYS για τη ρήξη προσθίου χιαστού συνδέσμου

Πρωτοποριακή μέθοδος Δυναμικής Ενδοσυνδεσμικής Σταθεροποίησης (DIS) – LIGAMYS για τη ρήξη προσθίου χιαστού συνδέσμου εφαρμόζεται στο Ιατρικό Π. Φαλήρου από τον κ. Γιώργο - Γρηγόρη Σ. Καραχάλιο, Χειρουργό Ορθοπαιδικό – Ειδικό Αθλητίατρο, Διευθυντή Β’ Ορθοπαιδικής - Αθλητιατρικής Κλινικής και την ομάδα του.

H μέθοδος αυτή είναι μία καινοτόμα τεχνική, κατά την οποία, μετά από ρήξη προσθίου χιαστού, διατηρείται ο ίδιος ο φυσικός σύνδεσμος, χωρίς να αντικαθιστάται με μόσχευμα. Η συγκεκριμένη τεχνική εφαρμόζεται σε πρόσφατη ρήξη,  όπου “συρράπτονται“ τα ράκη του συνδέσμου και τοποθετείται ένας ειδικός μηχανισμός στην κνήμη. Έτσι, προσφέρεται το κατάλληλο μηχανικό και βιολογικό περιβάλλον ώστε να επουλωθεί ο κομμένος πρόσθιος χιαστός σύνδεσμος, επιτυγχάνοντας διατήρηση της αίσθησης ισορροπίας του γόνατος και ταχύτερη και πληρέστερη λειτουργική αποκατάσταση. Η DIS – LIGAMYS  έχει δοκιμασθεί και εφαρμόζεται από το 2011 αρχικά στην Ελβετία και Γερμανία, με κλινικά αποτελέσματα καλύτερα της κλασικής συνδεσμοπλαστικής.

Ο κ. Γιώργος - Γρηγόρης Σ. Καραχάλιος, Χειρουργός Ορθοπαιδικός – Ειδικός Αθλητίατρος, Διευθυντής Β’ Ορθοπαιδικής - Αθλητιατρικής Κλινικής, Ιατρικό Π. Φαλήρου, δήλωσε: «Η ανάρτηση στην ιστοσελίδα του LIGAMYS και η επίσημη πλέον αναγνώριση του Ιατρικού Π. Φαλήρου και της ομάδας μας, ως ένα από τα πιστοποιημένα χειρουργικά κέντρα στον κόσμο και μοναδικό στην Ελλάδα,  συμπίπτει με τη συμπλήρωση ενός περίπου έτους από τις πρώτες επεμβάσεις στην Ελλάδα, όπου στον τακτικό επανέλεγχό τους φάνηκε κλινική και απεικονιστική (στη μαγνητική τομογραφία) επούλωση του συνδέσμου

Ασκήσεις Ετοιμότητας Ευρείας Κλίμακας στα Νοσοκομεία ΓΝ Σερρών και ΓΝΘ «Γ.Παπανικολάου»

Στο πλαίσιο του πανελλαδικού επιχειρησιακού σχεδιασμού και διαπίστωσης της ετοιμότητας του προσωπικού των Νοσοκομείων, της αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και διαχείρισης κρίσεων, καθώς επίσης και της βελτιστοποίησης της συνεργασίας με τους εμπλεκομένους φορείς και κυρίως το Πυροσβεστικό Σώμα, θα πραγματοποιηθούν Ασκήσεις Ετοιμότητας Ευρείας Κλίμακας στα Νοσοκομεία ΓΝ Σερρών τη Πέμπτη, 26 Απριλίου και ΓΝΘ «Γ.Παπανικολάου»-Οργανική Μονάδα Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης και ΓΝΘ «Άγιος Παύλος», την Παρασκευή 27 Απριλίου. Τις Ασκήσεις θα επιβλέψει κλιμάκιο του ΕΚΕΠΥ, με επικεφαλής το Διοικητή, κο Νικόλαο Π. Παπαευσταθίου.

Κατεπείγουσα έρευνα για ιστοσελίδα που διαλαλεί ότι «τα πάντα θεραπεύονται είναι απλώς θέμα χρόνου»

Την κατεπείγουσα έρευνα για την λειτουργία ιστοσελίδας αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας με… φιλοσοφικού χαρακτήρα επωνυμία , με έδρα τη Θεσσαλονίκη που πωλεί μέσω διαδικτύου σκευάσματα διαλαλώντας πώς «τα πάντα θεραπεύονται είναι απλώς θέμα χρόνου» ζητά προς τις αρμόδιες αρχές (ΕΟΦ , Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης , Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας, Σώμα δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης και Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας )

«…Τίποτα δεν είναι ανίατο, απλά είναι όλα θέμα χρόνου, και της κατάλληλης παιδείας και έρευνας, να φέρουμε όλες τις θεραπείες, όλες τις πραγματικές θεραπείες, διαθέσιμες σε όλο τον κόσμο, να θεραπευτεί, και να δυναμώσει, και με την σειρά του, να αγωνιστεί να βοηθήσει και τους συνανθρώπους του, γύρω του, να θεραπευτούν και εκείνοι» αναφέρει χαρακτηριστικά ο ιστότοπος .

Σύμφωνα λοιπόν με την εν λόγω ηλεκτρονική διεύθυνση τα προϊόντα αυτά δύνανται να «θεραπεύσουν» εκτός των άλλων τον καρκίνο, το AIDS/HIV, την ηπατίτιδα, το Πάρκινσον, νεοπλασματικές παθήσεις, τον πολύποδα, τη σκλήρυνση κατά πλάκας, επιληψία, αγγειακές παθήσεις, αυτοάνοσες παθήσεις, παθήσεις ύπατος, τη μυική δυστροφία, το συστηματικό ερυθηματώδη Λύκο, την γονιμότητα κλπ.

Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος ζητά την άμεση παρέμβαση των αρχών ένεκα του άμεσου και σοβαρού κινδύνου της δημόσιας υγείας που τίθεται από τη συνέχιση της ανωτέρω παράνομης , ανεξέλεγκτης και παραπλανητικής πώλησης αγνώστου προελεύσεως σκευασμάτων που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την Δημόσια Υγεία.

Ο πρόεδρος του ΠΦΣ κ. Κυριάκος Θεοδοσιάδης την χαρακτήρισε εγκληματική δραστηριότητα και συμπλήρωσε πώς «παρόμοιες ιστοσελίδες έχουν καταγγελθεί στο παρελθόν από τον Σύλλογο, ο οποίος είχε προσφύγει σε όλα τα αρμόδια όργανα».

Μηνιγγίτιδα. Ο εμβολιασμός αποτελεί την αποτελεσματικότερη πρόληψη και προστασία


του Κωνσταντίνου Λούβρου, M.D., medlabnews.gr
Η μηνιγγίτιδα είναι μια φλεγμονή που εντοπίζεται στις μήνιγγες (δηλ. στις μεμβράνες που περιβάλλουν τον εγκέφαλο) καθώς και το υγρό που βρίσκεται μεταξύ αυτών και που καλείται εγκεφαλονωτιαίο υγρό.

Νέες ψηφιακές εφαρμογές στο κέντρο της Αθήνας από το καλοκαίρι

  Σε μια πιο εύκολη, «έξυπνη» πόλη θα αρχίσουν να ζούνε εντός του καλοκαιριού οι κάτοικοι των Αθηνών. Ομάδες νέων ανθρώπων ήδη αναπτύσσουν καινοτόμες ιδέες στο ψηφιακό εργαστήρι, Athens Digital Lab, ώστε να βρουν εφαρμογή αρχικά στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στον Εθνικό Κήπο και στο εμπορικό τρίγωνο (περιοχή Συντάγματος, πλατεία Μοναστηριακίου και Ομόνοια).
   Όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο επικεφαλής της ψηφιακής πολιτικής του δήμου Αθηναίων, Κωνσταντίνος Χαμπίδης «από την μια πλευρά επιδιώκουμε να βελτιωθεί σε μεγάλο ποσοστό η καθημερινότητα των πολιτών κι από την άλλη πλευρά, η δεύτερη προτεραιότητά μας είναι να δώσουμε ευκαιρίες στους νέους ανθρώπους, αλλά και να ανοίξουν οι υποδομές του δήμου, να τους δώσουμε πρόσβαση. Έτσι ερχόμαστε σε επαφή στην ουσία με καινοτόμα πράγματα και κατ' επέκταση με την ίδια την κοινωνία. Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε την ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών για την Αθήνα. Υπάρχουν πολλές ωραίες ιδέες οι οποίες όμως είτε έχουν πρόβλημα χρηματοδότησης είτε υπάρχει απουσία του απαραίτητου πεδίου για να δοκιμαστούν».
   Ειδικότερα, πρόκειται για ένα πρότυπο εργαστήριο έρευνας και ανάπτυξης προηγμένων λύσεων smart city, το οποίο υποστηρίζει την δημιουργία και ωρίμανση εφαρμογών που απαντούν σε πραγματικές ανάγκες της Αθήνας, αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων της και των επισκεπτών της και ενισχύουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της πόλης.
   Όπως αναφέρει ο κ. Χαμπίδης το Athens Digital Lab είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο σκοπό έχει να εισάγει καινοτομία στις δομές του δήμου και της πόλης και να ενισχύσει τη νεανική επιχειρηματικότητα. «Τον Οκτώβριο του 2017 έγινε μια ανοιχτή πρόσκληση για κατάθεση ιδεών για πέντε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες». Αυτές οι ενότητες είναι η καθαριότητα, στάθμευση, διαχείριση Πρασίνου, διαχείριση Δημόσιου Χώρου, διαχείριση στόλου οχημάτων, «ενώ έχουμε αφήσει και μια ανοικτή θεματική ενότητα για κάποιον που θα είχε μια εξαιρετική ιδέα για μια εφαρμογή που εμείς δεν είχαμε σκεφτεί» δηλώνει και τονίζει ότι «από τον Οκτώβριο μέχρι σήμερα οι ιδέες κατατέθηκαν, έχουν επιλεγεί κι ήδη αρχίζουν να αναπτύσσονται ώστε μέσα στο καλοκαίρι να εφαρμοστούν. Σίγουρα θα έχουμε στην πράξη αυτές που αφορούν το κέντρο της Αθήνας, όπως στον Εθνικό Κήπο και το εμπορικό τρίγωνο (την περιοχή Συντάγματος, πλατεία Μοναστηριακίου και Ομόνοια)».
   Το Athens Digital Lab στεγάζεται στο Σεράφειο Συγκρότημα του δήμου Αθηναίων κι απευθύνεται σε φοιτητές, ερευνητές, νέους επιστήμονες, επαγγελματίες, νέους επιχειρηματίες που αγαπούν την τεχνολογία και επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην ανάπτυξη και εμπορική αξιοποίηση νέων προϊόντων/υπηρεσιών. «Εστιάζουμε στους νέους ανθρώπους αλλά μας ενδιαφέρουν κυρίως οι καλές ιδέες ανεξάρτητα από ηλικιακές ομάδες. Δίνουμε την ευκαιρία στους ίδιους τους πολίτες, στους κατοίκους της Αθήνας να δοκιμάσουν λύσεις, να πειραματιστούν» υπογραμμίζει ο κ. Χαμπίδης.
   Το ψηφιακό εργαστήρι στην ουσία είναι μια συνεργασία ανάμεσα στον δήμο Αθηναίων και με αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το Athens Partnership με τη συνεργασία της COSMOTE και της Νokia.
ΑΠΕ

Εισαγωγή Κλειστών Προϋπολογισμών. Aς αποφύγουμε ένα ακόμα λάθος, PhRMA INNOVATION FORUM

Δεδομένης μιας συζήτησης και διαχεόμενης πληροφόρησης σχετικά με διαφαινόμενες παρεμβάσεις στο χώρο του φαρμάκου μέσω της εισαγωγής κλειστών προϋπολογισμών ανά θεραπευτική κατηγορία, το PhRMA Innovation Forum θεσμικά επισημαίνει, προσδιορίζει και υπενθυμίζει τις παρακάτω βασικές αρχές:

• Είναι κοινά αποδεκτό από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του φαρμάκου ότι ο υπάρχων φαρμακευτικός προϋπολογισμός δεν είναι αρκετός για να καλύψει τις ανάγκες της χώρας, με τη φαρμακευτική βιομηχανία να συνεισφέρει με επιστροφές άνω του 1δις €. Το να επιμεριστεί αυτός ο ανεπαρκής Κλειστός Προϋπολογισμός σε μικρότερους προϋπολογισμούς ανά Θεραπευτική Κατηγορία, δεν λύνει το πρόβλημα της ανεπάρκειας πόρων, αντιθέτως το συντηρεί και το μεγεθύνει.


• Η θέσπιση Κλειστών Προϋπολογισμών ανά Θεραπευτική Κατηγορία, δεν θα συμβάλει στη μείωση της Υπέρβασης της Φαρμακευτικής Δαπάνης η οποία αποτελούσε μνημονιακή υποχρέωση. Αντ’ αυτού, οι αρχές θα πρέπει να στραφούν σε μέτρα ορθολογικής διαχείρισης της ζήτησης και όχι σε τεχνικές επιμερισμού και απόκρυψης της σημαντικής υπέρβασης.


• Δεν μπορεί να υλοποιηθεί Κλειστός Προϋπολογισμός χωρίς μια ολιστική προσέγγιση και συνολικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Διατρέχουμε τον κίνδυνο να ακυρωθούν στην πράξη οι εύστοχες παρεμβάσεις όπως η Αξιολόγηση Τεχνολογιών Υγείας(HTA) και η εφαρμογή Θεραπευτικών Πρωτοκόλλων. Κατά συνέπεια, τί νόημα έχει να εγκριθεί ένα νέο φάρμακο από το φορέα HTA όταν το νέο αυτόφάρμακο στο πλαίσια ενός κλειστού προϋπολογισμού θα επιβαρύνεται με επιπλέον clawback;


• Για τον προσδιορισμό των πραγματικών αναγκών φαρμακευτικής κάλυψης των Ελλήνων Ασθενών απαιτείται σοβαρή, τεκμηριωμένη και επιστημονική προσέγγιση, η οποία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψιν επιδημιολογικά και δημογραφικά δεδομένα (π.χ. γήρανση πληθυσμού, προσδόκιμο ζωής), σε συνδυασμό με την εκτίμηση του προφίλ υγείας των Ελλήνων ασθενών καθώς και συνυπολογισμό άλλων παραγόντων. Με ποια στοιχεία και ποια κριτήρια καθορίζεται το ύψος αυτών των Προϋπολογισμών και στα πλαίσια ποιας διαφανούς διαδικασίας;

• Η Πολιτεία οφείλει να στραφεί σε μια ορθολογική προσέγγιση και εκτίμηση των πραγματικών αναγκών, με αφετηρία τη θέσπιση του Μητρώου Ασθενών μέσω του οποίου θα καταγράφονται τα δεδομένα καθημερινής κλινικής πρακτικής και οι αντίστοιχες εκβάσεις.

Η σοβαρότητα του θέματος απαιτεί την απομάκρυνση από επιφανειακές και αυστηρά λογιστικές προσεγγίσεις. Επιμερίζοντας τον ήδη εξαιρετικά ανεπαρκή Φαρμακευτικό Προϋπολογισμό σε πολλούς μικρότερους, κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί αναβάλλοντας την επίλυσή του θέματος για την οποία απαιτείται γενναιότητα από όλους μας.

NOVARTIS: Η έκθεση της ΝΔ: «Η σκευωρία αποκαλύφθηκε, ο λαός γνωρίζει»

«Η σκευωρία έχει αποκαλυφθεί, ο ελληνικός λαός γνωρίζει, το σχέδιο έχει ήδη καταρρεύσει και αποκαλύψει το απεχθές πρόσωπο της συκοφαντίας, της συνομωσίας και της σπίλωσης που χαρακτηρίζει την Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ» αναφέρουν οι βουλευτές της ΝΔ, μέλη της ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης για τη NOVARTIS στη δική τους πορισματική έκθεση.
Η αποχώρηση
«Με ευθύνη της κυβερνητικής πλειοψηφίας, η Προανακριτική Επιτροπή επέλεξε συνειδητά να μην εξετάσει την υπόθεση. Αποφάσισε να μην εξετάσει μάρτυρες, να μην διερευνήσει τα πραγματικά γεγονότα, μη επιτρέποντας την αποκάλυψη της αλήθειας» αναφέρει η ΝΔ στο πόρισμά της και τονίζει: «δεν υφίσταται προηγούμενο, όπου το σύνολο της Αντιπολίτευσης, αλλά και το σύνολο των εμπλεκομένων πολιτικών προσώπων, να ζητούν από επιτροπή που ελέγχεται από την κυβερνητική πλειοψηφία να προχωρήσει στην διερεύνηση υποθέσεως και αυτή να το αρνείται» και συνεπώς «με τον τρόπο αυτό, η Επιτροπή κατέστη οργανικό μέρος της εξυφανθείσας από την κυβέρνηση σκευωρίας για τη σπίλωση των πολιτικών αντιπάλων της κυβέρνησης».
Δεν προκύπτουν ενδείξεις
Ως προς την ουσία της υπόθεσης, οι βουλευτές της ΝΔ αναφέρουν ότι «δεν προέκυψαν, από την διαδικασία, ενδείξεις τέλεσης οποιουδήποτε αδικήματος των αναφερόμενων πολιτικών προσώπων. Εξάλλου, ουδέν αποδεικτικό στοιχείο σχετικό περιέχεται στη σχετική δικογραφία, πέραν των τριών μαρτυρικών καταθέσεων προσώπων - εμφανιζόμενων ως προστατευόμενων -, καταθέσεις που δεν έχουν ελεγχθεί είτε από τη Δικαιοσύνη, είτε από την Προανακριτική Επιτροπή και που από μόνες τους έχουν μηδενική αποδεικτική αξία, ως σαφώς ορίζει η Δικονομία. Ειδικώς δε, για το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα, στην υπό αξιολόγηση δικογραφία, δεν υφίσταται το παραμικρό αποδεικτικό στοιχείο ούτε καν στις καταθέσεις των προστατευόμενων μαρτύρων και εν γένει η παραμικρή έστω και ελάχιστη ένδειξη τελέσεώς του».
Οι βουλευτές της ΝΔ επισημαίνουν ότι «στην πρόταση των ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ δεν υπάρχει περιγραφή συγκεκριμένων πράξεων προς εξέταση ανά εξεταζόμενο πρόσωπο, διότι, ελλείψει συγκεκριμένων αποδεικτικών στοιχείων, ούτε οι ίδιοι οι προτείνοντες την σύσταση της Επιτροπής απετόλμησαν κάτι σχετικό. Αντίθετα, η πρόταση αναφέρεται σε κατηγορίες αδικημάτων (απιστία, δωροδοκία, δωροληψία, νομιμοποίηση), γενικά και χωρίς να αναφέρει πουθενά συγκεκριμένη πράξη που θα συγκροτούσε την αντικειμενική υπόσταση κάποιου εκ των προαναφερθέντων αδικημάτων».
Η αρμοδιότητα
Ως προς το ζήτημα της αρμοδιότητας, οι βουλευτές της ΝΔ αναφέρουν ότι η πλειοψηφία της Επιτροπής αρνήθηκε να εξετάσει την ουσία της υποθέσεως παρά την πάγια νομολογία των Δικαστηρίων επί του θέματος, διότι δήθεν αν το έπραττε κάτι τέτοιο θα οδηγούσε στην εξάλειψη του αξιοποίνου. «Δηλαδή, ενώ η εισαγγελέας Διαφθοράς διαβιβάζοντας τη δικογραφία στη Βουλή και ταυτοχρόνως κρατώντας το μέρος της που αφορούσε το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, για το οποίο μάλιστα έχει ήδη ασκήσει προανακριτικές πράξεις εφάρμοσε τις διατάξεις του άρθρου 86 του Συντάγματος και αναγνώρισε την αρμοδιότητα της Βουλής, ενώ η πλειοψηφία εφάρμοσε με την σειρά της το άρθρο 86 του Συντάγματος, προτείνοντας αρχικά και εν συνεχεία συγκροτώντας την επιτροπή, εν συνέχεια απεφάνθη, παρά την ενιαία νομολογία των Δικαστηρίων ότι δήθεν δεν έχει αρμοδιότητα και δεν τυγχάνει εφαρμογής το άρθρο 86» σημειώνει η ΝΔ και υπογραμμίζει ότι έτσι «δεν εξέτασε καν, αν υπάρχουν έστω ελάχιστες ενδείξεις για την ύπαρξη αξιοποίνων πράξεων. Και αρνήθηκε να το κάνει, διότι αν το έκανε θα αποκαλυπτόταν η σκευωρία, τα ψεύδη, οι ψευδομαρτυρίες, τα χαλκεία της Κυβέρνησης» και η πλειοψηφία «πανικόβλητη, κρύφτηκε πίσω από την δήθεν αναρμοδιότητά της, αποκαλύπτοντας όμως τον οργανικό της ρόλο στην κυβερνητική σκευωρία.
Η εξάλειψη του αξιόποινου της απιστίας
Για το ζήτημα της εξάλειψης του αξιόποινου της απιστίας, η ΝΔ τονίζει ότι «η κρίση περί εξάλειψης του αξιοποίνου της απιστίας, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο της υποθέσεως, εξυπηρέτησε τη σκοπιμότητα της απαλλαγής του μόνου πραγματικά εμπλεκομένου Κουρουμπλή».
Παραπομπή στη Δικαιοσύνη
Για την επαναδιαβίβαση της δικογραφίας στη Δικαιοσύνη, η ΝΔ επισημαίνει ότι το Σύνταγμα, άρθρο 86 παρ 4, προβλέπει συγκεκριμένη διαδικασία διαβίβασης της υπόθεσης στη Δικαιοσύνη, διαδικασία που η πλειοψηφία δεν εφαρμόζει. Επικαλείται μάλιστα όσα έχει δηλώσει ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παρασκευόπουλος, στη συνεδρίαση της 9ης Μαρτίου 2018. «Τι θα πει, εμείς θα παραπέμψουμε την υπόθεση στη Δικαιοσύνη; Η μία εξουσία παραπέμπει στην άλλη; Έχει τέτοια αρμοδιότητα να παραπέμψει την υπόθεση στη Δικαιοσύνη; Δίκιο έχετε. Διαπιστωτική θα είναι η κρίση μας. Η Δικαιοσύνη έχει αρμοδιότητα και το σωστό ρήμα θα είναι να πούμε ότι διαπιστώνεται» ανέφερε τότε ο κ. Παρασκευόπουλος.
«Η Προανακριτική Επιτροπή απλώς θα διαπιστώσει την αναρμοδιότητα της Βουλής και δε θα διαβιβάσει την υπόθεση στη Δικαιοσύνη, όπως για επικοινωνιακούς λόγους επικαλείται η πλειοψηφία» συμπεραίνει η ΝΔ.
«Η όλη υπόθεση σύστασης και λειτουργίας της Επιτροπής απεδείχθη ότι ήταν μια συντονισμένη προσπάθεια σπίλωσης πολιτικών αντιπάλων, χωρίς ποτέ να κληθούν μάρτυρες, να εξεταστεί το υλικό και να δοθεί στα εμπλεκόμενα πρόσωπα η δυνατότητα να απαντήσουν επί της ουσίας των υποτιθέμενων κατηγοριών (οι οποίες όπως προαναφέραμε, ποτέ δεν προσδιορίστηκαν)» αναφέρει η ΝΔ και καταλήγει:
«Η διαχείριση της υπόθεσης από την κυβέρνηση, με την ενεργό σύμπραξη της κυβερνητικής πλειοψηφίας, συνιστά υλοποίηση ενός σχεδίου σπίλωσης των πολιτικών αντιπάλων της κυβέρνησης, το οποίο κατέπεσε, ελλείψει οιουδήποτε αποδεικτικού στοιχείου, αφήνοντας τους σκευωρούς εκτεθειμένους απέναντι στο Σύνταγμα, τον Ποινικό Δικαστή και κυρίως απέναντι στον Λαό μας.
Αφού πρώτα εφάρμοσαν τις διατάξεις του Συντάγματος για την ευθύνη των υπουργών, αφού έστησαν κάλπες σπιλώνοντας τους πολιτικούς τους αντιπάλους, εν συνέχεια, αρνήθηκαν να εξετάσουν την ουσία της υποθέσεως, παρά την επίμονη αίτηση του συνόλου της Αντιπολιτεύσεως και των εμπλεκομένων προσώπων, δήθεν για να αποφύγουν την εξάλειψη του αξιόποινου αν και άριστα γνώριζαν ότι η διαπίστωση αυτή έπεται της διερευνήσεως της ουσίας της υποθέσεως. Και αυτό το έκαναν για να μην αποκαλυφθεί η σκευωρία και για να παραμένουν ανυπεράσπιστοι οι πολιτικοί τους αντίπαλοι.
Η σκευωρία όμως έχει αποκαλυφθεί, ο ελληνικός λαός γνωρίζει, το σχέδιο έχει ήδη καταρρεύσει και αποκαλύψει το απεχθές πρόσωπο της συκοφαντίας, της συνομωσίας και της σπίλωσης που χαρακτηρίζει την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ».
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων